رئیس پلیس راهور خراسان شمالی:بجنورد شیروان و گرمه سه شهرستان حادثه خیز در خراسان شمالی

سرهنگ اسپید کار گفت: بجنورد شیروان و گرمه سه شهرستان حادثه خیز در خراسان شمالی است که شاهد بیشترین تلفات جاده ای در محور بجنورد به جنگل گلستان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه استان با اشاره به ۸۲فقره تصادف منجر به فوت در پنج ماهه نخست پارسال که ۱۰۵نفر در راه‌های برون شهری جان خود را از دست داده و ۹۶۵نفر هم مجروح شدند گفت:امسال ۶۳فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاد که ۸۱نفر جان باختند و هزار و ۲۶نفر مجروح شدند؛ که در مجموع با ۱۹فقره کمتر از پارسال شاهد کاهش ۲۳درصدی تصادفات منجر به فوت بوده ایم.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات خستگی و خواب الودگی راننده و عدم توجه به جلو۲۵درصد منجر به تصادف شده است افزود:انحراف به چپ ۱۴درصد و تخطی از سرعت مجاز ۲۴درصد و عدم رعایت حق تقدم ۹درصد همچنین عدم رعایت فاصله طولی ۷درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به اینکه تصادفات منجر به فوت در محور‌های فرعی۳۳نفر و در راه‌های اصلی ۴۸نفر بوده است گفت:تعداد تصادفات منجر به فوت در محور بجنورد_جنگل گلستان ۱۸نفر اعلام شده است که نسبت به پارسال که ۳۸نفر فوت شده بودند ۲۲درصد کاهش داشته ایم و در محور بجنورد _فاروج ۹فقره تصادف با ۱۳نفر متوفی و در محور بجنورد سبزوار۷نفر متوفی داشته ایم.

او با بیان اینکه ایام پایانی شهریور افزایش تردد‌ها را داریم و مستلزم حضور پر رنگ پلیس در نقاط حادثه خیز است افزود :از مجموع ۸۱نفر فوتی ۷نفر ان‌ها عابر پیاده۱۶نفر موتور سوار هستند که ۲۰درصد از فوتی هارا به خود اختصاص داده است. در رابطه با مجروحین هزارو ۲۶نفر مجروح در راه‌های برون شهری گزارش شده است که ۴۶۲نفر از ان‌ها در راه‌های فرعی و ۵۶۴نفر در راه‌های اصلی مجروح ش ده اند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به نوع وسیله نقلیه مورد استفاده تصادف منجر به فوت در این بازه زمانی ۵ماهه گفت:۷نفر عابر پیاده و ۱۶نفر موتور سیکلت بوده اند. در ابن تصادفات ۷۰درصد سواری و۱۱درصد وانت و کامیونت و۱۰در صد موتور سیکلت مقصر اعلام شده است.

سرهنگ اسپید کار رئیس راهور خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی پلیس در زمینه اموزش فرهنگ ترافیک به رانندگان گفت: ۶۴ ساعت آموزش در حوزه‌های علمیه، ارگان‌های دولتی، و نیرو‌های انتظامی و نظامی و ۳۸ ساعت آموزش برای موتورسواران متخلف صورت گرفته است.

انتهای پیام/ه

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی گفت:بجنورد شیروان و گرمه سه شهرستان حادثه خیز در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.