مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد گفت: با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه موضوع پیاده راه‌ها در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

همکاری میراث فرهنگی و شهرداری مشهد پیرامون احداث پیاده راه‌هاوفا ثابتی مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این موضوع با شناسایی مکان‌های مستعد اجرای طرح پیاده راه‌ها و تشخیص قدمت تاریخی آن با شهرداری در دوره‌های قبل در میان گذاشته شد و با همکاری شهردار مشهد به تایید و تصویب نهایی رسید.

او تصریح کرد: رویکرد نوشهرگرایی در ارتباط نزدیک با پیاده مداری است به همین منظور محیط ساخته شده باید برای ارائه زندگی، خرید، بازدید و لذت بردن در یک ناحیه مناسب باشد.

ثابتی پیرامون اقدامات اندیشیده شده در خصوص افتتاح پیاده راه‌ها افزود: پیوستگی خیابان ها، اختلاط کاربری، تراکم مسکونی، ورودی‌ها در امتداد خیابان‌ها و جهت گیری خانه‌ها و ساختمان‌ها برای تماشای خیابان از جمله مواردی است که باید به آن دقت شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد در پایان با اشاره به اینکه آثار تاریخی هر منطقه به عنوان هویت فرهنگی و جغرافیایی مردمان آن منطقه است گفت: باید بکوشیم تا با رویکرد‌های جدید و جلب مشارکت‌های اجتماعی، حفاظت از میراث فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد.

انتهای پیام//ج.ر


با جلب مشارکت‌های اجتماعی حفاظت از میراث فرهنگی در جامعه نهادینه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.