رئیس جهاد کشاورزی قم:

کمیته فنی احداث و توسعه ۱۲۰ هکتار گلخانه تشکیل شد

رئیس جهاد کشاورزی قم گفت: کمیته فنی برای احداث و توسعه ۱۲۰ هکتار گلخانه تشکیل‌ و مشکلات پیش روی احداث گلخانه در قالب این کمیته بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،عباس پورمیدانی،رئیس سازمان جهادکشاورزی قم روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی قم به مناسبت هفته دولت بیان کرد: کمیته فنی برای احداث و توسعه ۱۲۰ هکتار گلخانه در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل‌ شده و تمام ضوابط و مراحل احداث گلخانه در قالب آن سنجیده می‌شود.

او ادامه داد: مشکلات پیش روی احداث گلخانه در قالب این کمیته فنی بررسی و موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته می‌شود.

پورمیدانی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری برای احداث ۱۰۰هکتار گلخانه در قم پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ابراز کرد: احداث گلخانه در حکم تغییر کاربری نبوده و از این نظر دارای ارزش‌افزوده ویژه برای تولیدکنندگان و کاهش استفاده از نهاده‌ها و سموم کشاورزی است.

پورمیدانی در ادامه ابراز کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲۰ تن ماهی خاویار در قم تولید و بیش از ۶۰ تن از آن به کشور‌های خارجی صادرشده است.

او اضافه کرد: خاویار تولیدشده در قم ازنظر کیفیت و سلامت غذایی از خاویار دریای خزر به دلیل رعایت تمام موازین بهداشتی و تولیدی باکیفیت‌تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شرایط فعلی و برون‌رفت از تنگنا‌های اقتصادی حمایت از رونق تولید و بخش کشاورزی بهترین تدبیر موجود است.

پورمیدانی تاکید کرد: امنیت غذایی و تولید مایحتاج مصرفی مردم در داخل استان از مسائلی بوده که اهمیت بخش کشاورزی را دوچندان کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم اضافه کرد: توسعه و حفظ پایداری زیست‌بوم مسئله دیگری بوده که گسترش فعالیت‌های کشاورزی را ضروری کرده است.

به مناسبت هفته دولت ۲۷ طرح کشاورزی قم بااعتباری بالغ‌ بر ۵۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۵۱ تن به‌صورت مستقیم و ۲۸۳ شغل غیرمستقیم به بهره‌برداری رسید.

از این‌ بین ۱۰ طرح در بخش آب‌وخاک، هشت طرح در رابطه با تولیدات گیاهی، هفت طرح در بخش تولیدات دامی و ۲ طرح نیز در بخش صنایع غذایی و تبدیلی به بهره‌برداری رسید.

همچنین در حاشیه این آیین ۳۶ مخزن ۴۰ واتی تولید برق به همراه تعدادی مخزن پلی‌اتیلن ضد جلبک به عشایر استان اهدا شد.

انتهای پیام/ب

  افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی قم به مناسبت هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار