استاندار قم گفت:اصلاح الگوی کشت مهمترین رویکرد استان در بخش کشاورزی به دلیل شرایط اقلیمی خاص قم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست،استاندار قم روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در شهر قنوات قم بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و تقویت کشت گلخانه ای مهمترین رویکرد استان در رابطه با بخش کشاورزی به دلیل شرایط اقلیمی خاص قم و ارزش افزوده ویژه این بخش است. 

او ادامه داد:برای تسهیل در روند احداث گلخانه و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران باید پنجره واحد سرمایه گذاری در این بخش اجرایی شود.


سرمست اظهار کرد: ۵۰۰ پرونده با اعتبار۲۰۰ میلیارد تومان در رابطه با بخش کشاورزی قم تشکیل شده که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان به مرحله پرداخت و جذب رسیده است.


استاندار قم اضافه کرد: تسهیلات ارزان قیمت روستایی با هدف اصلاح الگوی کشت، ماندگاری در روستا و افزایش راندمان تولید پرداخت می‌شود.


او عنوان کرد: بین ظرفیت واقعی استان در بخش کشاورزی با وضعیت موجود فاصله زیادی وجود دارد.


استاندار قم با ابراز رضایت از فعالیت تشکل‌های کشاورزی استان گفت: تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی قم، تشکل‌های قدرتمند و منسجمی هستند.


سرمست تاکید کرد: تولیدات بخش کشاورزی قم از نظر کیفی وضعیت مطلوبی دارد، برای تامین امنیت غذایی باید بخش کشاورزی استان تقویت و حمایت شود.


او اظهار کرد: در مقام عمل باید موانع تولید و سرمایه گذاری در استان توسط مسئولان مربوطه برداشته شود.


استاندار قم گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان درخواست‌ها و دغدغه‌های مراجعه کنندگان را در اسرع وقت و بدون معطلی و وقت کشی انجام دهند.


سرمست گفت: تدابیری که در رابطه با کشاورزان استان صورت گرفته هنوز متناسب با نیاز‌ها و دغدغه‌های کشاورزان نیست.


به مناسبت هفته دولت ۲۷ پروژه در بخش کشاورزی قم با اعتبار۵۱ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۵۱ تن به صورت مستقیم و ۲۸۳ شغل غیر مستقیم به بهره برداری رسید. از این بین ۱۰ پروژه در بخش آب و خاک، ۸ پروژه در رابطه با تولیدات گیاهی، ۷ پروژه در بخش تولیدات دامی و ۲ پروژه نیز در بخش صنایع غذایی و تبدیلی به بهره برداری رسید.


همچنین در حاشیه این آیین ۳۶ مخزن ۴۰ واتی تولید برق به همراه تعدادی مخزن پلی اتلیلن ضد جعلبک توسط استاندار قم به عشایر کوچ رو استان اهدا شد.


سرمست همچنین در سفر به بخش مرکزی از استخر پرورش ماهیان خاویاری در روستای سراجه و مزرعه کشت گلخانه در شهر قنوات بازدید کرد.

انتهای پیام/ش

آیین افتتاح پروژه های کشاورزی در قنوات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار