همزمان با هفته دولت بهره برداری از طرح بهسازی ۱۵۴ واحد مسکونی بهسازی و باز سازی شده و واحد‌های تعمیری آسیب دیده از سیل سال‌های گذشته در شهرستان سروستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا منعم مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان اظهار داشت: بهسازی ۱۲۷ واحد مسکونی شهری و روستایی دراین شهرستان با اعطای ۴۸ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات و خودیاری ساکنان روستایی به پایان رسید و همزمان با هفته دولت به ساکنان این مناطق تحویل داده شده است.

او اضافه کرد: همچنین در قالب طرح باز سازی مناطق آسیب دیده از سیل سال‌های ۹۶ و ۹۷ باز سازی ۲۷ واحد مسکونی با اعتباری معادل ۱۱ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تسهیلات و آورده متقاضیان به پایان رسید و این واحد‌ها به افراد واگذار شد.

منعم با بیان اینکه محرومیت زدایی و توسعه روستایی در این شهرستان تاثیر بسزایی در تحول چهره مناطق روستایی داشته است، ادامه داد: بنیاد مسکن با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی مقاوم سازی و بهسازی مناطق روستایی موجب ایجاد تحول در چهره بسیاری از مناطق این شهرستان شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های توسعه روستایی و محرومیت زدایی بیان کرد: پرداخت وام‌های مقاوم سازی جهت ساخت منازل مسکونی به شهر سروستان و روستا‌های شهرستان به تعداد ۲۰۰ فقره به مبلغ ۵ میلیارد تومان در سالی که گذشت انجام شده است.

او با بیان اینکه واگذاری زمین به جوانان و افراد فاقد مسکن به تعداد ۱۰۰ قطعه در روستا‌های شهرستان انجام شده است گفت: در سالی که گذشت اجرای آسفالت، لبه گذاری و زیر سازی در روستا‌های شهرستان با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان بر لزوم تداوم توسعه و محرومیت زدایی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اجرای آسفالت در روستا‌های شهرستان از قیر یارانه ایی به بیش از ۱۰ روستا به مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان دنبال شده است.

منعم ایجاد انگیزه برای ماندگاری جوانان در مناطق روستایی را یکی از رویکرد‌های قابل توجه دانست و گفت: دراین راستان با تعامل و هم افزایی بین دستگاهی کار صدور سند واحد‌های مسکونی انجام شده است، در سالی که گذشت صدور اسناد مالکیت روستائی و شهری و تحویل به متقاضیان بیش از ۳۰۰ فقره بوده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان پرداخت وام‌های قرض الحسنه و تعمیری جهت تعمیر واحد‌های مسکونی را نیزدر راستای توسع روستایی دانست و گفت: سال گذشته بیش از ۱۷۰ فقره با مبلغی بیش از یک میلیارد تومان وام دراین حوزه پرداخت شده است.
انتهای پیام/م

افتتاح طرح بهسازی ۱۵۴ واحد مسکونی

برچسب ها: هفته دولت ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار