همزمان با هفته دولت، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه پیام نور شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسن صیف رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: امیدوارم با راه اندازی این مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی، بخشی از دغدغه دانشجویان دانشگاه پیام نور برای کسب مهارت در کنار درس حل شود.

او با بیان اینکه این طرح به عنوان یک طرح مشترک بین دانشگاه پیام نور فارس و اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اجرا خواهد شد، اظهارداشت: دانشگاه پیام نور پس از موفقیت در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، حرکت به سمت نسل‌های سوم و چهارم آموزش عالی را با هدف مهارت ورزی فارغ التحصیلان آغاز کرده و گام‌های ارزنده‌ای دراین خصوص برداشته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز ضمن تشریح ماموریت‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و مراکز تابعه استان به دنبال فراگیر کردن گفتمان مهارت آموزی در بین مردم هستیم و تلاشمان در جهت ایجاد نهضت مهارت افزایی هستند.

کوشکی یکی از علل موفقیت جوامع پیشرفته را توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی از سنین پایه دانست و بیان کرد: بدلیل فقدان مهارت در بین افراد و همچنین تغییر باور عمومی جامعه نسبت به ماهیت شغل معمولا افراد شغل را به پشت میز نشینی تعبیر می‌کنند که این یک نگرش اشتباه نسبت به مقوله اشتغال است.

او هدف از راه اندازی مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در سطح دانشگاه‌ها را ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان در جهت شناخت ساختار و ظرفیت‌های نظام آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز نیاز سنجی آموزشی از دانشجویان و ایجاد بستر مناسب برای استقرار کارگاه‌های آموزشی سیار در محل دانشگاه‌ها در جهت ارتقاء سطح مهارت دانشجویان عنوان کرد.

احمدی رئیس دانشگاه پیام نور شیراز نیز گفت: در حال حاضر ۹ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته در دانشگاه پیام نور شیراز در حال تحصیل هستند.

او بیان کرد: علاوه بر اجرای مهارت‌های شغلی مرتبط با رشته ها، زمینه اجرای مهارت‌های عمومی و تخصصی در دانشگاه پیام نور فراهم است.

احمدی با بیان اینکه بازار کار گنجایش این همه فارغ التحصیل را ندارد، خاطر نشان کرد: به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم دوره‌های مهارت آموزی در رشته‌های مختلف تخصصی و عمومی با بررسی نیاز‌های جامعه برگزار شود.
انتهای پیام/م

افتتاح مرکز مد یریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی د ر دانشگاه پیام نور شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار