اعتباری اندک برای طرحی بزرگ

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان از اختصاص ۵۲ میلیاردتومان اعتبار برای احیای بافت‌های فرسوده شهری در سال جاری خبر داد.

حجت الله غلامی "معاون امور عمرانی استاندار اصفهان" در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   اظهار داشت:در سال جاری با توجه با مطالعاتی که از ۱۰۷ شهر استان درباره بافت‌های فرسوده استان انجام شده، در ۹۵ شهر استان اصفهان بافت‌های فرسوده شناسایی شده است.

او افزود: حدود ۱۵ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح شهر اصفهان وجود دارد که برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکار آمد شهری ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که این میزان اعتبار از سوی دولت برای ایجاد زیر ساخت‌ها و فضا‌های عمومی در یافت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: از این میزان اعتبار بخشی ازآن برای بازسازی منازل مسکونی در سطح شهر و فراهم ساختن تسهیلات شهری در نظر گرفته شده است.

او در خصوص شناسایی بخش‌های فرسوده شهری در شهر اصفهان ادامه داد: بخش‌های فرسوده شهری اصفهان شامل ۳ بخش است بخشی بیشتری از مناطق فرسوده ما در مناطق تاریخی شهری اصفهان وجود دارد بنا بر این محدود تاریخی نیاز‌مند نوسازی است و جز بافت‌های نا کار امد به حساب می‌آید، بخش دیگر مربوط به بخش میانی شهری است که شامل بخش‌های همت آباد و زینبیه است و بخش آخر مربوط به بخش روستایی استان اصفهان است.

غلامی یادآور شد:مساحت بافت‌های فرسوده کل استان اصفهان ۱۵ هزار هکتار است که ۱۱ درصد بافت‌های فرسوده کشور را تشکیل می‌دهد، از ۱۵ هزار هکتار بافت فرسوده استان درحدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به شهر اصفهان است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح باز آفرینی شهری از سال ۹۵ اغاز شده و هر ساله با رونق بیشتری همراه بود، طبق امار در هر سال حدود ۱۰ در صد از بافت فرسوده شهری در استان اصفهان احیا می‌شود.

او در خصوص مشارکت شرکت باز آفرینی شهری در اجرای طرح‌های عمرانی شهر اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه شرکت باز آفرینی شهری با تشکیل یک کار گروه سه نفره در اجرای طرح‌های عمرانی شهری اصفهان مشارکت خواهد داشت.

غلامی در خصوص افزایش اعتبارات برای اجرای سریع‌تر این طرح گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم رقم اعتبارات برای تسریع در اجرای این طرح مهم را افزایش دهیم لذا برای انجام این کار نیازمند حمایت بیشتری از سوی دولت هستیم.

انتهای پیام/ی
 


۵۲ میلیاردتومان اعتبار برای احیای بافت‌های فرسوده شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.