غول فناوری چینی در ساخت گوشی‌های هوشمند، به زودی گوشی پرچمدار «میت ۳۰» را در سایه تحریم‌های آمریکا رونمایی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت هوآوی، غول فناوری چینی در تولید گوشی‌های هوشمند قصد دارد به زودی نخستین گوشی هوشمند پرچمدار خود را پس از تحریم‌های آمریکا رونمایی کند.

رویترز به نقل از مسئولان اجرایی شرکت هوآوی نوشت: شرکت هوآوی تصمیم دارد با رونمایی گوشی هوشمند پرچمدار خود در اروپا، گامی رو به جلو بردارد. این در حالی است که شاید این شرکت قادر نباشد از سیستم عامل رسمی گوگل به نام «اندروید» و برنامه‌های این شرکت مانند «گوگل مپ» استفاده کند.

طبق اعلام یک منبع آگاه، دومین شرکت بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان قصد دارد این گوشی هوشمند که «Mate ۳۰» نام دارد را در ۱۸ سپتامبر (سه هفته دیگر) در مونیخ رونمایی کند؛ هرچند مشخص نیست چه زمانی این گوشی روانه بازار خواهد شد.

گوشی هوآوی میت ۳۰ که برای کار با نسل پنجم تلفن همراه (۵G) طراحی شده، نخستین پرچمداری است که پس از اقدام دولت ترامپ در قراردادن نام این شرکت در لیست سیاه در نیمه ماه مه رونمایی می‌شود. دولت ترامپ مدعی است هوآوی در فعالیت‌هایی دست دارد که امنیت ملی آمریکا را در خطر قرار می‌دهد؛ اتهامی که این شرکت آن را تکذیب کرده است.

یکی از سخنگو‌های شرکت گوگل به خبرگزاری رویترز گفت: هوآوی نمی‌تواند با برنامه‌های گوگل و سرویس‌هایی که آمریکا فروش آن را به هوآوی منع کرده، به فروش رود. تعویق موقتی که دولت آمریکا هفته پیش آن را اعلام کرده، برای محصولاتی نظیر «میت ۳۰» نخواهد بود.

طبق اعلام رویترز، شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به دنبال مجوز برای محصولاتی خاص به منظور معافیت از تحریم‌های آمریکا باشند. گوگل مشخص نکرد آیا این شرکت درخواست مجوز برای برنامه‌ها و سرویس‌های شناخته شده مانند «گوگل موبایل سرویس» داده است یا خیر. اگرچه گوگل در گذشته اعلام کرده بود مایل است به شرکت هوآوی خدمات ارائه دهد.

«جوی کلی» سخنگوی هوآوی نیز در این خصوص گفت: هوآوی در صورتی که آمریکا اجازه دهد، از سیستم عامل اندورید استفاده خواهد کرد. در غیر این صورت ما سیستم عامل خودمان را توسعه خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار