سرپرست مخابرات استان یزد گفت: ۳۵۲ پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در استان یزد آماده بهره‌برداری است.

محمدرضا زارع سرپرست مخابرات استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه ۳۵۲ پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در استان یزد اماده بهره‌برداری است، گفت: صد درصد روستا‌های بالای صد نفر جمعیت یزد از خدمات دیتا بهره‌مند هستند.

او با بیان اینکه در استان یزد ۵۳۰ هزار و ۵۶۳ شماره تلفن ثابت فعال است، گفت: این میزان تلفن ثابت، ضریب نفوذ بیش از ۴۵ درصدی تلفن ثابت در استان یزد را به وجود آورده است.

سرپرست مخابرات استان یزد با بیان اینکه سعی شده مردم روستا‌ها هم بتوانند از اینترنت پر سرعت بهره‌مند باشند و تفاوتی در این زمینه با شهر وجود نداشته باشد، گفت: در حال حاضر تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت روستایی در استان یزد ۱۰ هزار و ۴۴۰ مشترک است.

رتبه پنجم استان یزد در زمینه تعداد تلفن همراه فعال کشور

سرپرست مخابرات استان یزد با اشاره به رتبه پنجم استان یزد در زمینه تعداد تلفن همراه فعال کشور، گفت: در بخش تلفن همراه، یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۹۲۱ شماره، ضریب نفوذ ۱۲۶ را دارد.

زارع به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با افزایش پوشش تلفن همراه در استان یزد اشاره کرد و افزود: پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی استان به میزان ۲۲۵۴ کیلومتر انجام شده است.

تجهیز۱۲۶ مرکز تلفن ثابت یزد به فیبر نوری

او از اتصال ۱۲۶ مرکز تلفن ثابت استان یزد به فیبر نوری خبر داد و گفت: در حال حاضر سه هزار و ۱۰۳ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده و همین موضوع زمینه خدمات رسانی بهتر را در استان فراهم کرده است.

سرپرست مخابرات استان یزد افزود: در حوزه ارتباطات دیتا، مخابرات ایران پیشرفت بسزایی داشته و در استان یزد معادل ۱۵۵ هزار و ۴۵۳ پورت نصب شده و در حال فعالیت هستند.

زارع با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته توسعه بسیار خوبی در حوزه زیر ساخت‌های دیتا در استان اجرا شده است، عنوان کرد: با احداث ۲۱۸ سایت دیتا ۲۱ شهر و ۳۵۴ روستای استان به شبکه دیتا متصل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۱۰۰ در صد روستا‌های بالای ۱۰۰ نفر جمعیت دارای امکانات ارتباطی هستند، افزود: در بخش تلفن ثابت روستایی، ۶۲ هزار و ۳۹۱ شماره با ضریب نفوذ ۳۶ و ۳ دهم درصد فعال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.