معتمدیان گفت: با فعال کردن کارگروه ویژه ستاد تسریع و رفع موانع تولید در استان درصدد هستیم با یک رویکرد جدید مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کنیم.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده درخصوص رونق تولید، اظهار کرد: با فعال کردن کارگروه ویژه ستاد تسریع و رفع موانع تولید در استان درصدد هستیم با یک رویکرد جدید مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کنیم.

معتمدیان گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استانداری هفته‌ای یک روز به مسئله صنعت می‌پردازیم و از واحد‌های تولید به صورت میدانی بازدید داریم و با تولیدکنندگان گفت‌وگو می‌کنیم و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا می‌شویم.

او ادامه داد: عمده مشکلات واحد‌های تولیدی مربوط به بانک‌هاست از جمله سرمایه گذاری، معوقات بانکی، وثیقه‌ها و  یکی دیگر از مشکلات استان عدم وجود  بازار فروش  است، به دلیل آنکه استان فاقد راه‌های ارتباطی مانند راه آهن و تردد هوایی است کار را برای رقابت تولیدکنندگان دچار مشکل می‌کند. طی تلاش‌های انجام شده مقرر شد بازار‌های جدیدی را شناسایی کنیم  که بتوانیم مسئله بازار فروش را مرتفع کنیم.

معتمدیان بیان کرد: بازار افغانستان به عنوان یکی از بازار‌های مهم به دلیل نزدیکی به استان، از ویژگی‌های مثبتی برخوردار است. با توجه به اینکه ۹۵ درصد نیاز این کشور از طریق واردات صورت می‌گیرد، تلاش کردیم با برپایی نمایشگاهی از محصولات استان، مشتریان جدیدی را از کشور افغانستان جذب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برپایی نمایشگاه محصولات استان  به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  و شعار سال صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: گزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار