فتاحی گفت:اشتراک ایده‌ در صفحات مجازی باعث سرقت ادبی وسوء استفاده می شود.

مهناز فتاحی نویسنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره ضربه فضای مجازی به آثار نویسندگان اصیل گفت: ما نویسندگان با تولید کتاب‌های کاغذی انتظار خرید آن را از سوی مخاطب داریم.

وی افزود: صفحات مجازی و کتاب‌های صوتی باعث انزوا و نابودی اثر و روحیه نویسندگان شاخص و گرفتن آرامش از مخاطب می‌شود.

این نویسنده با اشاره به جنبه‌های مثبت و منفی نویسندگی در صفحات مجازی اظهارداشت: فضای مجازی برای هر موضوعی به خصوص آثار نویسندگان فرصت‌ها و تهدیداتی دارد.

وی ادامه داد: وقتی فردی ایده‌ خود را در صفحات مجازی با دیگران به اشتراک می‌گذارد، ممکن است عاملی برای سوء استفاده، سرقت ادبی و برداشت بد دیگران باشد.

فتاحی با اشاره به ارزش آثار منتشر شده در صفحات مجازی توسط نویسندگان تازه وارد بیان کرد: ارزش این آثار بستگی به محتوا و صاحب اثر دارد. بعضی از آثار منتشر شده در صفحات مجازی ارزش زیادی ندارند و نباید برای مطالعه آنها وقت گذاشت.

وی افزود: یکی از نویسندگان مشهور با انتشار نوشته هایش در صفحات مجازی هم باعث جذب مخاطب و هم باعث دیده شدن و ارزش زیاد اثر خود می‌شد.

این نویسنده درباره تفاوت شیوه نگارش در فضای مجازی با ادبیات رسمی کشور گفت: یکی از صفات بارز صفحات فضای مجازی خلاصه گویی است. یعنی انتخاب عنوان جالب برای اثر با محتوای کوتاه و کوبنده در صفحات مجازی رواج زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در ادبیات رسمی، مثل کتاب مطالب طولانی و گنجینه لغات دارای ارزش بیشتری است. در صفحات مجازی فرد با همان زبان عامه خود مطالب را منتشر می‌کند که همین ضربه شدید و جبران ناپذیری به اثر وارد می‌کند.

فتاحی گفت: وظایف ما نویسندگان این است که با رعایت ذائقه‌ مخاطب، میزان فعالیت خود را با ارائه آثار جذاب به مخاطب در صفحات مجازی و ادبیات رسمی کشور بالا ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار