دولت آبادی گفت: وابستگی نویسندگان به صفحات مجازی باعث کم کاری شان در جهانی کردن ادبیات کشور شده است.

آسیبی که وابستگی اهالی قلم به صفحات مجازی به ادبیات وارد می‌کنداحمد دولت آبادی نویسنده و مدیر مسئول انتشارات نگار تابان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ادبیات در خارج از کشور گفت: دلیل کم کاری بعضی از نویسندگان در سطح جهانی به دلیل مطالعه کم و وابستگی آنان به صفحات مجازی است.

وی افزود: جهانی نشدن ادبیات به دلیل کم کاری نویسندگان؛ در برجسته کردن آثار ادبی در سطح جهان است. متاسفانه ادبیات ما نمی‌تواند هیچ اقدامی برای پیشرفت در سطح بین المللی داشته باشد.

دولت آبادی با اشاره به کلاس‌های آموزشی برای بالا بردن کیفیت کار نویسندگان اظهار داشت: این کلاس‌ها هیچ تاثیری در بهتر شدن کیفیت کار نویسندگان ندارند، چرا که نویسندگی باید با ذوق، پژوهش دیگر آثار نویسندگان درسطح ملی و جهانی و استعداد فرد همراه باشد.

وی تصریح کرد: نویسندگان باید از تاریخ کشور و زندگی خود اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند تا با ارائه کتاب خود؛ بتوانند مطالب ارزشمند و مفیدی را در اختیار مخاطبان به کتاب قرار دهند.

این نویسنده درخصوص حمایت متولیان فرهنگی برای جهانی کردن ادبیات از اهالی قلم گفت: متاسفانه نویسندگان ما برای انجام تک تک کارهایشان از قبیل تامین کتاب، خودشان باید اقدام کنند.

وی افزود: حمایت متولیان فرهنگی از نویسندگان بسیار کم شده است. چرا که حتی نویسندگان ما سهمیه بن برای خرید کتاب را هم ندارند.

دولت آبادی گفت: دولت باید حمایت‌های فرهنگی خود را افزایش دهد. افرادی که به نویسندگی یا شاعری علاقه دارند باید مطالعه خود را در سطح جهانی افزایش دهند و از دغدغه‌های اجتماع آگاهی زیادی داشته باشند. تا روز به روز شاهد پیشرفت ادبیات ایران در سطح جهانی باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار