شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی از بازگشت بیماری سرخک به آمریکا خبر داده و افزود آمریکا در ماه اکتبر، جایگاه خودش را به عنوان کشور عاری از سرخک از دست خواهد داد.

بازگشت بیماری سرخک به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، سرخک زمانی یکی از بیماری‌های شایع بود، اما بسیاری از کشور‌ها توانستند با اجرای برنامه‌هایی از شر این بیماری رها شوند. اما ۴ کشور اروپایی که زمانی توانسته بودند از این بیماری رها شوند، حالا این جایگاه خود را از دست داده اند.

این ۴ کشور اروپایی عبارتند از آلبانی، جمهوری چک، یونان و انگلستان. احتمال دارد تا چند هفته دیگر آمریکا نیز به جمع این کشور‌ها ملحق شود که دیگر کشور‌های عاری از سرخک نیستند.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۰، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سرخک در آمریکا از بین رفته است.

اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است به احتمال زیاد، آمریکا در ماه اکتبر، جایگاه خودش را به عنوان کشور عاری از سرخک از دست خواهد داد.

فعالان درمانی آمریکا از این مسئله نگران هستند. علت بازگشت بیماری سرخک به آمریکا این است که برخی از یهودیان نیویورک و بسیار معتقد به اصول محافظه کارانه دینی خود حاضر نمی‌شوند کودکانشان واکسن دریافت کنند.

از ۸ سال پیش، شمار کودکان مبتلا به سرخک در میان کودکان این گروه در نیویورک افزایش یافته است. هرسال در جهان ده‌ها هزار نفر که عمدتا از کودکان هستند، جان خود را به علت ابتلا به سرخک از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار