هزاران شهروند فلسطینی با شرکت در هفتاد و دومین راهپیمایی‌ جمعه بازگشت وفاداری خود به خون شهیدان را تجدید کردند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در هفتاد و دومین راهپیمایی جمعه بازگشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، راهپیمایان فلسطینی در راهپیمایی این هفته خود خواهان آن شدند که اسرائیل به خاطر هدف قرار دادن غیرنظامیان در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: پس از گذشت هفتاد و دو هفته از شروع تحرک مردمی فلسطینی‌ها و پس از آنکه خون بسیاری از فلسطینی‌ها بر این خاک روان شد ساکنان غزه همچنان به اصول خود پایبند هستند و در جمعه‌ای جدید از راهپیمایی‌های بازگشت شاهد حضور فلسطینیان هستیم. فلسطینی‌ها نام راهپیمایی این جمعه را «وفاداری به شهدا» گذاشته‌اند.

یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت گفت: ما از کرامت و عزت سخن می‌گوییم و در مقابل این کرامت و عزت هر چه را نیز تقدیم کنیم باز هم کم است.

هزاران شهروند فلسطینی با شرکت در راهپیمایی‌های جمعه این هفته وفاداری خود به خون شهیدان را تجدید کردند، در مقابل اشغالگران اسرائیلی با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به سوی فلسطینیان از آن‌ها استقبال کردند. اسرائیل با این حملات علیه غیرنظامیان به سریال نقض حقوق‌بشر ادامه داد، گروه‌های مقاومت فلسطین می‌گویند اسرائیل به خاطر این اقدام‌های خود بازخواست خواهد شد.

نام راهپیمایی جمعه آینده «حمایت از جبهه داخلی» است. این نام گذاری به علت انفجار‌های انتحاری است که اخیراً نوار غزه شاهد آن بوده است. این انفجار‌ها وحدت و یکپارچگی اجتماعی غزه را هدف قرار گرفته است.

حجم فداکاری‌هایی که مردم غزه به قربانگاه آزادی تقدیم کرده‌اند مانع از آن نمی‌شود که آن‌ها از راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز خود دست بکشند. تمامی راهپیمایان فلسطینی معتقدند که جنایتکاران صهیونیست باید هزینه جنایت‌هایشان را بویژه در محافل بین‌المللی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار