نماینده اردکان گفت: در صورت تعطیلی پنجشنبه باید این ساعت کاری در زمره مابقی روز‌های هفته قرار بگیرد تا بهره‌وری افزایش یابد.

بهره وری در محیط کار باید افزایش یابد/با تعطیلی پنجشنبه ها موافقممحمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه، گفت: اشتغال به کار و بازدهی مطلوب امروز جزء مقوله‌هایی است که مورد توجه افکار عمومی بوده و به عنوان یک ملاک و معیار ارزیابی حکومت‌ها و دولت‌ها قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: چه مقدار افراد اشتغال به کار دارند و چه میزان از ساعت کاری خود استفاده بهینه می‌کنند یا بهره وری در چه سطحی است، لذا حکومت نسبت به تنظیم تمامی امور حتی مباحث فرهنگی، تفریحی و... مسئول است.

تابش تأکید کرد: ما پنجشنبه‌ها تنها ۴ ساعت کار می‌کردیم نه کسی می‌توانست برای اوقات فراغت خود کاری انجام دهد و نه در محیط کار بسیار دلچسب مشغول می‌شد؛ لذا اگر در صورت تعطیلی پنجشنبه باید این ساعت کاری در زمره مابقی روز‌های هفته قرار بگیرد تا بهره وری در محیط کار افزایش یابد.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد: اینکه برخی کارمندان در ساعت کاری بسیاری از وقت خود را صرف خوردن صبحانه، حل کردن جدول، گشت و گذار در فضای مجازی و... درست نیست و به آن کار کردن نمی‌گویند، باید تدبیری اندیشید تا کارمندان در ساعت کاری بیشترین بازدهی را داشته باشند که این موضوع به مقوله مدیریت بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حال این تعطیلی پنجشنبه‌ها حتی می‌تواند موکول به شنبه شود و جمعه و شنبه در کشورمان تعطیل شود، زیرا باید نگاهی هم به تقویم بین المللی و مباحث اقتصادی و تجاری داشته باشیم، زیرا نمی‌توان با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در کشور‌های دیگر و همچنین تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور خودمان چهار روز ارتباطات بین المللی خود را از دست بدهیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: من با دو روز تعطیلی پنجشنبه و جمعه موافقم، زیرا هم می‌توان برای افزایش بهره وری در مابقی ساعات کاری ایام هفته برنامه ریزی کرد و هم اینکه مردم می‌توانند دو روز برای تمدد اعصاب خود برنامه ریزی مطلوبی داشته باشند.

او با اشاره به نحوه برنامه ریزی برای تعطیلی دو روز در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط متفاوت اقلیمی در کشور و تعطیلی‌هایی که در اواسط هفته‌ها وجود دارد باید طوری برنامه ریزی شود تا همه تخت‌های مهمان‌سرا‌ها و هتل‌ها اشغال شده  تا با این امر هم مردم تفریح کرده باشند و هم رونق گردشگری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
به عنوان کارمند با تعطیل شدن پنج شنبه شدیدا مخالفم. اولا ساعات کار افزایش خواهد یافت و کیفیت کار کاهش .دوم مشکل تامین ناهار برای کارمندان پیش می آید در حالیکه در اکثر ادارات هبچ برنامه ای در این خصوص ندارند و محیط اداره با بوی غذا و غذا خوردن سرکار بهم می خورد .سوم اضافه کار کارمنداناخود بخوداز بین می رود .و ضرر اقتصادی و فشار مضاعفی بر آنها وارد می شود .چهارم ساعات استراحت یا رسیدن به امور خانواده در طول هفته کاهش می یابد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
جمعه و شنبه خوبه دلی پنج شنبه ها باز باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
من کارمند یکی از ادارات اطراف تهران هستم پنج شنبه ها هیچ کار مفیدی انجام نمیدیم فقط میریم سر کار و برمیگردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
آقای تابش آیا واقعاً آنقدر ساده اید که فکر می کنید صرفاً حضور کارکنان در محیط کار به مدت بیشتر مساوی است با کار بیشتر ؟ خدمت شما عرض کنم که در محیط های کاری در ایران عده ای در هر شرایط از زیر کار در می روند و در مقابل عده ای دیگر از شدت نشستن بر روی صندلی خون در وریدهای عمقی پاهایشان لخته می شود، اگر بعلت تعطیلی پنجشنبه ها ساعت کاری پنج روز دیگر اضافه شود ظلم به گروه دوم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
به نظرم جمعه و شنبه خوبه
Turkey
محمداحمدیان
۱۹:۲۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
این طرح غلط باعث افزایش ساعت کار کارمندان به ۹ ساعت در روز از شنبه تا چهارشنبه می شود و باعث کاهش بهره وری و در واقع تخریب خانواده از شنبه تا چهارشنبه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
اينم حرفيه
آخرین اخبار