مدیر موسسه خیریه مهرآوران هیئت حسینی نخل کاشان گفت: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون دریافت کارمزد و سود از محل این صندوق به نیازمندان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهدی سخامنش، مدیر موسسه خیریه مهرآوران هیئت حسینی نخل کاشان در نشست خبری با خبرنگاران در حسینیه این هیئت در محله سدره و سرفره کاشان با تاکید بر اینکه این هیئت در تمام طول سال خدمات عام المنفعه دارد و منحصر به محرم نیست گفت: باتوجه به اینکه سیاست هیئت حسینی نخل کاشان گره گشایی از مشکلات مردم و یاری آن‌ها در کنار مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است موسسه خیریه مهرآوران نیز از سال ۹۲ در قالب صندوق قرض الحسنه با کمک خیرین برای پرداخت تسهیلات به نیازمندان تاسیس شد.

او، تسهیلات بدون دریافت کارمزد و سود را به دریافت کنندگان تاکیدکرد و گفت: این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات خرد و کوچک ۱۰ تا ۱۵ میلیون ریالی از ۶ سال گذشته تاکنون آن پرداخت شده است.

به گفته مدیر موسسه خیریه مهرآوران هیئت حسینی نخل کاشان، حتی یک فقره تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی نیز برای احداث یک کارگاه نجاری با اشتغالزایی هشت نفری به صاحب این کارگاه پرداخت شده است.

سخامنش، با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات به مراجعان نسبت به شدت و ضعف اضطرار و نیازمندی آن‌ها اولویت بندی و تصمیم گیری می‌شود گفت: مستاجری، بیمار‌ی و سرپرست خانواربودن از اولویت آن‌ها است که در بیشتر موارد این ویژگی‌ها در یک خانواده جمع است.

به گفته او، اعطا تسهیلات برای خرید جهیزیه، توزیع ارزاق و ایجاد اشتغال از دیگر اولویت‌های این موسسه به نیازمندان است.

فعالیت باشگاه ورزشی حسینیه با حضور روزانه ۲۵۰ ورزشکار

این خادم هیئت حسینی نخل کاشان، راه اندازی و فعالیت باشگاه ورزشی حسینیه با حضور روزانه ۲۵۰ ورزشکار را از سال ۹۳ در زیر زمین حسینیه یادآورشد و افزود: با راه اندازی این باشگاه بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی این منطقه در بین جوانان کاهش یافته است و علاوه بر عامل ایجاد انگیزه جوانان در حسینیه و مشارکت در فعالیت‌های مذهبی و دینی بویژه در ایام محرم و صفر شرایط ورزش و تهذیب را در کنار هم برای نسل کودک، نوجوان و جوانان این شهر فراهم ساخته است.

سخامنش، وجود مجهزترین دستگاه‌ها و امکانات ورزشی و رفاهی هوشمند در این باشگاه را تاکید کرد و گفت: بدن سازی، ایروبیک و والیبال از جمله رشته‌های ورزشی در این باشگاه با تخفیفات ۴۰ درصدی برای همه نسبت به سایر اماکن ورزشی و تخفیفات مضاعف برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، خانواده شهدا و ایثارگران، نیروی انتظامی، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای آقایان و بانوان است.

او، با تاکید بر حضور تمامی نیرو‌ها و مربیان این باشگاه بصورت کاملا افتخاری و تبرعی بدون دریافت هیچ گونه دستمزدی گفت: تمام نیرو‌ها و مربیان از افراد فرهیخته، امین، دارای صلاحیت و صاحب رتبه‌های ملی و بین المللی در رشته‌های ورزشی هستند.

به گفته او، روزانه ۲۵۰ نفر از فعالیت‌های ورزشی این باشگاه در دو نوبت صبح و عصر بهره مند می‌شوند.

شایان ذکر است: مرکز هیئت حسینی نخل کاشان با سابقه آیینی بیش از ۴۰۰ ساله محل علاوه بر عزدارای و سوگواری در قالب انجام فعالیت‌های خیرخواهانه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سلامت و خیریه بویژه نذر وقت و تخصص محل گره گشایی و دستگیری از نیازمندان در دارالمومنین کاشان و تنها هیئتی است که نگریستن و گریستن، شور و شعور را با بصیرت و معرفت حسینی پیوند زده و زبانزد خاص و عام شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.