یادواره شهدای وفس همزمان با دهه اول محرم در روستای وفس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید مصطفی سجادی، دبیر ستاد یادواره شهدای وفس و سه شهید گمنام دفاع مقدس، از برگزاری یادواره شهدای این روستا در دهه اول محرم خبر داد.

سجادی گفت: زمان برگزاری این مراسم  روز جمعه ۱۵ شهریور ماه مصادف با ششم محرم الحرام از ساعت ۱۵ در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) روستای وفس از توابع شهرستان کمیجان استان مرکزی با حضور خانواده معظم و معزز شهدا از تهران، قم، اراک و همچنین مسئولین استان و شهرستان و هیئات مذهبی و ملت شهیدپرور است.

او  با اشاره به ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران با وفایش، افزود: برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، بیان خاطرات دفاع مقدس و شهدا همراه با پرده خوانی ، یادواره افلاکیان با عنوان یاد یاران ویژه گرامیداشت ۷۰ شهید گلگون کفن و سه شهید گمنام دفاع مقدس و بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی مرحوم حاج شیخ عبدالنبی اراکی وفسی (ره) اولین شهید انقلاب مشروطه تدارک دیده شده است. 

سجادی ابراز امیدواری کرد: احداث سالن چند منظوره شهدای وطن با مشارکت خیرین و مردم عزیز در کنار حرم مطهر شهدای گمنام این روستا نیز از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

دبیر ستاد یادواره شهدای وفس و سه شهید گمنام دفاع مقدس ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری یادواره‌هایی از این دست، مهم ترین اهداف برگزاری این یادواره را زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس، انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان جامعه، تجلیل از خانواده معظم و معزز شهدا، تجلیل و تکریم مقام شامخ علم و فقاهت و مفاخر وفس از جمله حضرت آیت الله العظمی مرحوم حاج شیخ عبدالنبی اراکی وفسی، اولین شهید انقلاب مشروطه و ایجاد همدلی و وحدت بین مردم دانست.

سجادی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی برای برادران و خواهران و حضور بر سر مزار شهدای گمنام به صورت دسته‌های عزاداری در محل یادمان شهدای وطن نیز از برنامه‌های جانبی این یادواره است.

انتهای پیام/ م

انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان جامعه از جمله اهداف برگزاری یادواره شهدا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.