اینجا زنجان شهری که با آمدن محرم جلوه های ناب و بی بدیل از عزاداری در رسای عبدالله الحسین به نمایش گذاشته می شود که در نوع سبک عزاداری و اشعار و مرثیه ها به عنوان یک نمونه و الگو مطرح است.

بوی محرم در زنجانحسینیه اعظم زنجان حکایت محل تجمع عشاقی است که از  روز  اول محرم گرد هم می‌آیند تا هم ناله شوند در سوگ آفتاب و شرح دلدادگیشان را از فرش به عرش طنین انداز کنند.
 
شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: از امشب به مدت ۱۳ شب مسجد حسینیه اعظم زنجان میزبان ارادتمندان از سراسر کشور وحتی برخی کشور‌های دیگر است.
 
مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان  گفت: دیشب همزمان با آغاز ماه محرم الحرام ، پرچم مسجد حسینیه اعظم زنجان که میعادگاه خیل عاشقان اباعبدالله حسین ع است تعویض شد.

او  افزود: مراسم شبانه سخنرانی و مداحی وروضه خوانی ازساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ هرشب برگزار می‌شود واین لحظه‌های عاشقی به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی haz.ir و آدرس سایت اینترنتی www.haz.ir قابل دریافت است.
 
این مسئول در ادامه به برگزاری مراسم شیرخوارگان در روز عاشورای حسینی در  این مکان اشاره کرد و افزود: همچنین دسته عزاداری روز عاشورا ، مقتل خوانی و بر پایی نماز روز عاشورا از دیگر برنامه های این حسینیه می باشد.

وی ادامه داد:شماره پیامک ۲۰۰۰۰۱۱۴۴ حسینیه هم برای دریافت پیامک‌ها ودل نوشته در نظر گرفته شده است.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: امسال ۴ هزار خادم افتخاری درایام محرم بویژه دهه اول محرم درحدود ۲۰ واحد مجزا از جمله دارالشفای حسینیه، انعکاس خبر، کتابخانه، مسجد، صندوق قرض الحسنه ونذورات ومراکزدیگربه زائران وعلاقه‌مندان اهل بیت ع ارائه خدمت می‌کنند.

او  با بیان اینکه واحد اسکان هم برای حضور زائران اباعبدالله آماده شده است واز پنجم محرم آماده پذیرش مهمانان است گفت:   افرادی که دوست دارند میزبان زائران حسینی باشند و مکان های دارند که می توانند در اختیار مسافران قرار دهند با مراجعه به واحد اسکان حسینیه  و  ثبت مشخصات و آدرس خود می توانند در  طرح  اسکان زائران  حسینی شرکت کنند.

شهامی گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفرروز، مهمان واحد اسکان حسینیه اعظم زنجان بودند.
 
انتهای پیام/ن
 

محرم در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.