همزمان با آغازین روز محرم، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره داستان حضرت مسلم در قالب تصویر نوشته منتشر شده است.

روز اول محرم/ همراهی نکردن خواص طرفدار حق با حضرت مسلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر روز از ماه محرم به یکی از شهدای کربلا اختصاص دارد که روز اول آن به نام «مسلم بن عقیل» نام‌گذاری شده است. به همین مناسبت گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره داستان حضرت مسلم در قالب تصویر نوشته منتشر شده است.


بیشتر بخوانید: حال و هوای کربلا در اولین شب عزای حسینی + تصاویر


بیانات رهبر انقلاب درباره حضرت مسلم

به امام حسین (علیه السلام) نامه نوشتند و آن حضرت در نخستین گام، مسلم بن عقیل را به کوفه اعزام کرد. با خود اندیشید مسلم را به آن جا می‌فرستم. اگر خبر داد که اوضاع مساعد است، خود نیز راهی کوفه می‌شوم. مسلم بن عقیل به محض ورود به کوفه، به منزل بزرگان شیعه وارد شد و نامه‌ی حضرت را خواند. گروه گروه، مردم آمدند و همه اظهار ارادت کردند.

در تاریخ آمده که گویی سی‌هزار نفر اطراف مسلم گرد آمده بودند. کاری که ابن زیاد کرد این بود که عده‌ای از خواص را وارد دسته‌های مردم کرد تا آن‌ها را بترسانند. چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراکندند که آن حضرت به وقت نماز عشا هیچ کس را همراه نداشت؛ هیچ کس!

آن‌گاه ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و تاریخ می‌نویسد: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ان زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواص طرفدار حق مقصرند و بعضی‌شان در نهایت بدی عمل کردند.

روز اول محرم/ همراهی نکردن خواص طرفدار حق با حضرت مسلم

گفتنی است؛ حضرت مسلم، نخستین شهید واقعه کربلا است. شهادت او کمی پیش‌تر از حادثه کربلا رخ داده است و شب نخست ماه محرم به پاس فداکاری و جان فشانی‌های این سفیر شهید راه سرخ، به نام حضرت مسلم بن عقیل نام نهاده شده است. مسلم الگوی محبت و وفا است. او عاشقی دل باخته بود که تا آخرین لحظه از عشق پاک خود به امام حسین(ع) دست بر نداشت و در اوج بی‌وفایی کوفیان به مولایش وفادار ماند.

انتهای پیام/

همراهی نکردن خواص طرفدار حق با حضرت مسلم

برچسب ها: شنیدنی ها ، کربلا ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.