مسئولان ایران و عراق به منظور هماهنگی برای استقبال از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه دیدار کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت فرماندار خرمشهر در دیداربا مسئولان عراقی در مرزشلمچه گفت: به دلیل مواجه شدن با فصل گرما جمهوری اسلامی ایران آمادگی تامین برق به منظور جلوگیری از خاموشی برق در مرز را دارد.

او با اشاره به لغو‌ شدن ویزا افزود: تعداد گیت های ورود و خروج زائران در مرز افزایش پیدا کرده و مساحت پارکینگ شلمچه هم در حال افزایش است و از مسئولان عراقی می خواهیم آمادگی بیشتری برای مراسم امسال داشته باشند.

بازگشایی درب دوم هم از دیگر خواسته های فرماندار ویژه خرمشهر از طرف عراقی بود.

سیاهپوش سرکنسولگر ایران در بصره عراق هم در این دیدار گفت: همکاری بین دو کشور هرساله در ایام اربعین مطلوب بوده و امسال هم امیدواریم که این همکاری بیشتر شود تا بتوانیم خدمات بیشتری به زائران ارائه دهیم.

علی خزعلی المالکی فرمانده مرزبانی جنوب عراق هم با بیان اینکه آماده استقبال از  زائران ایرانی و غیر ایرانی در ایام اربعین حسینی هستیم گفت: وضعیت برق، آب و تامین آب مخازن از خواسته های اساسی ما از طرف ایرانی است.

ناصری مدیر ناحیه برق جنوب گفت: در هفته آینده گروهی از ناحیه برق جنوب جهت بررسی وضعیت برق مرز عراق وارد مرز خواهند شد.

مدیر آبفای خرمشهر هم از تامین سه تانکر برای تامین آب مرز عراق خبر داد و خواستار تسهیل در ورود آنها شد و گفت: سال گذشته یک تانکر آب سمت عراق را تامین می کرد که امسال به دلیل افزایش حضور زائران سه تانکر تدارک دیده شده است.

‌‌‌سرهنگ جاسم مسئول گذرنامه عراق گفت: در ۱۴ گیت ما ۷۵ سیستم تدارک دیده شده و نیروی انسانی کافی به صورت بیست و چهار ساعته برای بررسی گذرنامه ها آماده است.

وی خواستار ورود گروهی زائران ایرانی جهت تسهیل در تردد آنها شد.

انتهای پیام/ د

دیدار مسئولان ایران و عراق در مرز شلمچه

برچسب ها: عراق ، مرزشلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.