مسئول فنی بهداشتی کارخانه روناک مهاباد گفت: به طور تقریبی سالانه ۱۵میلیون دز واکسن در این شهرستان تولید می‌شود.

نویدی مسئول فنی بهداشتی کارخانه روناک مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: خط تولید واکسن تب‌برفکی خانه روناک شهرستان مهاباد به طور تقریبی سالانه ۱۵  میلیون دز واکسن از نوع آبی تولید می‌کند.

او افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی با اپیدمی بالاست از این بیماری به اسم بیماری قاره‌ای به اقتصاد نیز می‌توان نام برد، سالانه درگیری با تلفات بالایی را برجای می‌گذارد و از طرفی دیگر سرایت این بیماری به صورت مستقیم و غیر مستقیم منتقل می شوند که دامداران علاوه بر تزریق واکسن  و با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای شرایط پیشگیری در واحد‌های دامی خود می‌توانند تا ۲۰ درصد از تلفات دامی جلوگیری کنند.

نویدی با بیان اینکه تنها ارگانی که از شهرستان مهاباد واکسن را خریداری می‌کند سازمان دامپزشکی کشور است اضافه کرد: کارخانه تولید واکسن تب برفکی مهاباد از لحاظ وسعت بزرگترین کارخانه تولید واکسن تب برفکی خاورمیانه است که مجوز اسمی این کارخانه برای ۱۰۰ میلیون دز را دارد.

او تصریح کرد: همچنین برای تولید واکسن "روغنی" در این واحد تولیدی نیز درخواست صدور مجوز شده و موافقت اولیه آن اخذ شده است؛ پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک این خط تولید نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام / س خ 

تولید واکسن دامی  تب برفکی در مهاباد 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.