رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: تا پایان امسال ۴۹ مرکز در شهرستان‌های فاقد پزشکی قانونی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی کلاله با تاکید بر این که به دنبال تحقق عدالت دسترسی مردم به خدمات این سازمان هستیم گفت: ۱۵۰ شهرستان کشور نیازمند استقرار حداقل یک پزشک و کارمند پزشکی قانونی است که از این تعداد ۴۹ مورد باید اورژانسی این نیاز تامین شود.

دکتر عباس مسجدی آرانی افزود: با دستور رئیس قوه قضاییه اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این ۴۹ مرکز از محل اعتبارات قوه قضاییه تامین شده و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال تعداد زیادی از این مراکز راه اندازی شود.

مسجدی آرانی افزود: با دولت و مجلس هم جلساتی داشتیم و امیدواریم با تامین اعتبار بخشی از مشکلات این سازمان به منظور دسترسی راحت مردم به خدمات این سازمان، رفع شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار کشته‌های تصادفات کشور از ابتدای سال تا پایان تیر گفت: ۵ هزار و ۸۴۴ نفر در تصادفات کشته شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال دو دهم درصد افزایش یافته است.

دکتر عباس مسجدی آرانی افزود: با اقدامات صورت گرفته تعداد کشته‌های سرنشینان اتوبوس و تریلی کاهش یافت، اما بیشترین تصادفات مربوط به خودروی سواری است.

مسجدی آرانی ادامه داد: فارس، تهران و سیستان و بلوچستان بیشتر کشته‌های تصادفات و ایلام، چهار محال و بختیاری و کهکلویه و بویراحمد هم کمترین فوتی‌های تصادفات را داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان هم در این مراسم از راه اندازی ساختمان جدید دادگستری کلاله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی ساختمان جدید علاوه از کاستن ازدحام راهرو‌های محاکم، خدمت رسانی به مردم راحتر صورت می‌گیرد.

هادی هاشمیان به تلاش دادگستری برای استانداردسازی فضای اداری در همه حوزه‌های قضایی استان اشاره کرد و گفت: این اقدامات به منظور فراهم کردن بستر خدمت بهتر به مردم است و اگر همکاران ما در این بخش خوب عمل نکنند، این اقدامات چندان هم گره گشا نخواهد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: ساختمان پزشکی قانونی کلاله در مساحت عرصه ۷۵۰ متر مربع با همکاری مجمع خیرین گلستان و پزشکی قانونی استان در بهار سال گذشته کلنگ‌زنی شد و امروز با هزینه ۸۵۰ میلیون تومان با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی به بهره‌برداری رسید.

حسین زارعی افزود: این ساختمان دارای سالن تشریح و مرکز معاینات است و اتفاق خوبی برای شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه است.
 
انتهای پیام / فا

 ۴۹ مرکز پزشکی قانونی تا پان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.