نماینده مردم مهریز و بافق گفت: چرا بعد از گذشت ۳ سال از تصویب قانون، هنوز سامانه ثبت اطلاعات حقوق و مزایا راه‌اندازی نمی‌شود؟

چرا سامانه ثبت حقوق و مزایا به طور کامل راه‌اندازی نمی‌شود؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق در صحن علنی امروز، درباره سوال خود از وزیر اقتصاد و دارایی درباره علت عدم اجرای قانون راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذیربط،  گفت: این سوال را من دو سال پیش از آقای کرباسیان پرسیدم، اما با کنار رفتن وی، اکنون دژپسند این سوال را باید پاسخ دهد.

او افزود: دولت مکلف بود طی سال اول اجرای قانون برنامه ششم یعنی در سال ۹۶ نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و کلیه پرداختی‌های قوای سه‌گانه در آن ثبت شود.

صباغیان تأکید کرد: در این سامانه باید امکان دسترسی برای نهاد‌های نظارتی و مردمی فراهم شود و به جز وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و نیرو‌های مسلح، مابقی باید اطلاعات حقوق و مزایای خود را در این سامانه ثبت می‌کردند.

نماینده مردم مهریز و بافق بیان کرد: بر اساس قانون، حقوق، فوق‌العاده‌ها، هزینه، کارانه، کمک هزینه، مزایای پرداختی ماهانه به صورت نقدی و غیر‌نقدی و سایر پرداختی‌ها به مقامات از هر محلی در این سامانه ثبت شوند به نحوی که سازمان بازرسی و دیوان محاسبات این موضوع را کاملا تحت نظر و پیگیری داشته باشند.

او با بیان اینکه این قانون بهترین راه مبارزه با فساد و ایجاد شفاف‌سازی است، گفت: این موضوع مطالبه مقام معظم رهبریست و این قانون مفاسد و اختلاس‌ها را کاهش می‌دهد.

صباغیان خطاب به رئیس جمهور، اظهار کرد: آقای روحانی، شما که علم شفاف‌سازی را بر دوش گرفته‌اید، چرا بعد از گذشت ۳ سال این قانون را اجرایی نمی‌کنید؟ آیا راه‌اندازی یک سایت هزینه‌ای دارد و این موضوع که کاری به برجام ندارد.

نماینده مردم مهریز و بافق تأکید کرد: آقای رئیس جمهور اعلام کرده که شفاف‌سازی راه مبارزه با مفاسد است، اما این سامانه راه‌اندازی نمی‌شود، بنابراین ما تنها نمی‌خواهیم که یک سایت راه‌اندازی شود، بلکه باید تمامی اطلاعات حقوق و مزایای مسئولان و مدیران در آن ثبت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار