در دومین روز از ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مهمان خیمه‌های عزای جوانان محله یافت آباد شدیم.

همراه با نوای مظلومیت حضرت زینب (س) در امامزاده معصوم (ع) / ناله‌هایی که تا آسمان بلند می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه تکیه حسینی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در غروب روز دوم و در آستانه سومین روز از ماه محرم الحرام به آستان مقدس حضرت علی بن حمزه بن عبدالله بن محمدباقر معروف به امامزاده معصوم که از نواده‌های محمدباقر(ع) امام پنجم شیعیان است در خیابان قزوین رفتیم. جایی که این روز‌ها صدای ناله‌های عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از آنجا به هفت آسمان بلند می‌شود.

هیئت رزمندگان مکتب الحسین (ع) متشکل از جوانانی که عاشق سید الشهدا (ع) هستند، در این شب‌ها بی تابانه برای اربابشان عزاداری می‌کنند. بسیاری از جوانان منطقه یافت آباد در جنوب غرب تهران امامزاده معصوم را برای اقامه عزای سید الشهدا (ع) انتخاب می‌کنند. در جوار امامزاده نیز چند شهید دفاع مقدس دفن شده اند. در حین عزاداری نیز از شهدای هیئت رزمندگان مکتب الحسین (ع) یاد می‌شود.

روضه خوانی در این جلسه از منبر حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی کارشناس مذهبی آغاز شد.

حجت الاسلام مومنی گفت: در چنین روزی حضرت زینب (س) با عزت و احترام وارد کربلا شد. اما در روز یازدهم عاشورا چه شد که دشمنان حسین (ع) با بی احترامی او را با کاروان اسرا همراه کردند. در روز یازدهم دیگر خبری از جوانان بنی هاشم برای احترام به حضرت زینب (س) نبود.

او در ادامه از مظلومیت‌های حضرت زینب (س) گفت. در ادامه نیز روضه خوانی و سینه زنی با صدای نریمان پناهی مداح اهل بیت (ع) و پیر غلام اهل بیت (ع) و فرزندش مجید پناهی انجام شد که شما می‌توانید بخشی از آن را در زیر بشنوید و دانلود کنید.

مداحی

مداحی 2

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار