مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از تشکیل کمیته ویژه مرکبات به دستور استاندار مازندران با هدف حفظ سلامت و کیفیت مرکبات و رونق صادرات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه کمیته ویژه مرکبات به دستور استاندار مازندران در این شهرستان تشکیل می شود گفت:  این شهرستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ مرکبات است که با تولید سالانه ۷۵ هزار تن مرکبات به ارزش اقتصادی ۱۴۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال حدود ۴ هزار نفر را در این عرصه فراهم می‌آورد.

او با اشاره به شیوع گسترده آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ ها، بر اهمیت همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کنترل و مبارزه با این آفت تاکید کرد و افزود: با اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی به کشاورزان در زمینه راه‌های مبارزه با این آفت می‌توان خسارت وارده را کاهش داد.

رحمانی با بیان اینکه ۵ ایستگاه اصلی و ۱۰ ایستگاه فرعی ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای به صورت روزانه توسط کارشناسان در باغ‌های شهرستان بابلسر بررسی می‌شود، گفت: تاکنون ۱۰۴ تله فرمونی و سروتراپ، ۱۶۵ لیتر پروتئین، ۱۸۰ عدد کارت زرد، ۲۴ لیتر مالاتیون بین کشاورزان توزیع و ۱۲۸ هکتار از باغ‌های مرکبات شهرستان شامل ۲۵ هزار و ۶۵۰ اصله درخت برای مبارزه با این آفت طعمه پاشی شد.

او با اشاره به اینکه در تامین نهاده‌ها برای مبارزه با این آفت در شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد افزود: حدود یک تن پروتئین هیدرولیزات، ۳۰ هزار عدد کارت زرد و ۲۰۰ عدد انواع تله در حال حاضر در فروشگاه‌های مجاز سموم کشاورزی بابلسر در دسترس کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با توجه به اهمیت حفظ کیفیت مرکبات برای صادرات این محصول، از نظارت بر واحد‌های سورتینگ مرکبات شهرستان برای استفاده از روش‌های استاندارد رنگ آوری و برخورد با هر نوع رنگ آمیزی مرکبات تاکید کرد.
 
انتهای پیام/س
 

تشکیل کمیته ویژه مرکبات با دستور استاندار در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.