معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی می‌توانند کشور را از واردات قطعات صنعتی بی نیاز کنند.

ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت عمیق‌تر شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز سه شنبه با حضور در مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها از قطب‌های ایده پرداز، خلاق و نوآور کشور هستند که باید واحد‌های صنعتی در حوزه قطعات خودرو از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده کنند.

او تصریح کرد: طرح‌های شاخص و بسیار خوبی در مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها طراحی شده که می‌تواند در حوزه قطعات خودرو کمک مطلوبی به قطعه سازان کند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی چند سال اخیر ارتباط دانشگاه‌های کشور با بخش صنعت عمیق‌تر شده و شاهد اثربخشی این موضوع در حوزه تولید هستیم.

مصاحب افزود: زمانی ایده و طرح مفید است که ارزش افزوده ایجاد کند و در جهت رویکرد کارآفرینانه به کار رود تا در نهایت منجر به تولید و اشتغال شود.

مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با در اختیار داشتن چهار باب ساختمان در حال بهره برداری به مساحت هزار و ۶۰۹ متر مربع و هزار متر مربع فضای در حال آماده سازی از سال ۱۳۸۶ با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با پارک علم و فناوری خراسان و اخذ مجوز مرکز رشد از وزارت علوم، تحقیقات فناوری شروع به فعالیت کرد.

این مرکز با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کار آفرینان در قالب واحد‌های نو پای صاحب ایده در زمینه‌های مختلف که منتهی به فناوری دانش بنیان شود پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام//ج.ر
 
 

شاهد اثربخشی دانشگاه ها در حوزه تولید هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار