معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: ۸۳ درصد جرائم سایبری در پنج ماه امسال مربوط به برداشت‌های غیرمجاز بانکی و کلاهبرداری بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، الماس گشتاسبی بیان کرد: درصد بالایی از برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از طریق پایگاه‌های واسط و درگاه‌های جعلی پرداخت و فیشینگ اتفاق می‌افتد.

او در بحث رمز دوم یکبار مصرف نیز گفت: از خرداد امسال تلاش شده رمز پویا به جای رمز ایستا استفاده شود تا جرم‌‌هایی مانند این موارد کاهش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر همچنین، ۱۰ اتهام اول استان را سرقت مستوجب تعزیر عنوان کرد و ادامه داد: سرقت‌های باندی و خشن در استان بوشهر به ندرت وجود دارد و سرقت‌های خرد نیز بیشتر در حوزه بازار طلا فروشی‌ها و منازل صورت می‌گیرد.

گشتاسبی وجود بازار‌های خرید اموال سرقت شده را باعث بروز و افزایش سرقت دانست و افزود: طرح‌های ضربتی در برخورد با سرقت و جرم‌ها در دو بخش استانی و شهری اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی سرقت در استان، گفت: در شهر بوشهر ۹۳ درصد سرقت‌ها کشف شده و در پنج ماه ابتدای امسال در این شهر، ۲۵ سارق دستگیر شده‌اند و تعدادی از اموال به صاحبشان برگردانده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در زمینه کیف قاپی نیز ۶۰ درصد کاهش وقوع جرم داشته‌ایم.

گشتاسبی یکی از عوامل سرقت از داخل خودرو را کمبود یا نبود پارکینگ‌های عمومی عنوان کرد و افزود: در گناوه و دشتستان بیشترین سرقت وسایل داخل خودرو گزارش شده است که از عمده‌ترین آن نبود پارکینگ مشخص برای پارک خودرو‌هاست.

او از مسئولان مربوط خواست پارکینگ‌های عمومی را ساماندهی کنند تا از سرقت وسایل داخل خودرو جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

پارکینگ‌های عمومی ساماندهی شوند

 

برچسب ها: قوه قضائیه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.