مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از اجرای طرح همیار سبز در این کلانشهر خبر داد.

حمید امیری فرد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اجرای طرح همیار سبز با اهداف مختلف از پارسال کلید خورد و انتظار می‌رود تا پایان امسال به طور کامل و در همه ابعاد اجرایی شود.

او، از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اهداف اجرای طرح همیار سبز را جلب مشارکت مردم و اشاعه فرهنگ حفظ و ایجاد فضای سبز میان جامعه و خانواده‌ها و به طبع آن افزایش سرانه فضای سبز عنوان کرد.

امیری فرد با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم، سازمان ها، ادارات و مدارس اجرا می‌شود اظهار کرد: طرح همیار سبز هم اکنون در مراحل ابتدایی است و از تمامی علاقمندان به محیط زیست و فضای سبز دعوت می‌شود که با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت اینترنتی سازمان پارک‌ها در این طرح ثبت نام کنند و پس از طی مراحل ثبت نام، کارت همیار سبز دریافت نمایند تا از برنامه‌های تدارک دیده شده استفاده کرده و با سازمان پارک‌ها وارد تعاملی دو طرفه شوند که البته برای برخی مسئولان این کارت صادر شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: برنامه‌های زیادی برای همیاران سبز در نظر گرفته شده که از این جمله می‌توان به مواردی نظیر؛ برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی، برپایی پویش ها، مسابقات و مراسمات نمادین مانند پویش بلند‌ترین و کهن‌ترین درخت اهواز، بهترین باغچه، همیار نمونه و مراسمات درخت کاری و نیز بازدید از نهالستان‌های تحت پوشش سازمان پارک‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز تصریح کرد: اهدای ۵ اصله نهال در فصل کشت به طور رایگان به همیاران سبز در ابتدای ثبت نام، سرکشی کارشناسان سازمان به باغچه‌های خانگی برای بررسی وضعیت و ارائه راه کار مناسب از جمله خدماتی است که به همیارا ن سبز ارائه خواهد شد و البته با پیشرفت طرح و در مراحل بعدی استفاده رایگان از شهر بازی‌ها نیز پیش بینی برای اعضا طرح پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز بیان داشت: مردم در این طرح می‌توانند تعاملی ۲ طرفه با سازمان داشته باشند و در زمینه‌های آموزشی و یا در اخیار گذاشتن ادوات باغبانی به شهرداری کمک کنند.

به گفته حمید امیری فرد، تا زمانی که مردم پای کار نیایند و فرهنگ عمومی در این زمینه گسترش نیابد شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به اهداف بزرگ خود در گسترش فضای سبز برسد.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح همیار سبز در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.