مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار و ۸۰۷ نفر از مردم محروم این استان توسط ۱۰ کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کشور در قالب مرحله دوم طرح ملی نذر آب ویزیت رایگان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۰ کاروان سلامت جمعیت هلال احمر از استان‌های البرز، تهران، قم، فارس، زنجان، قزوین، گلستان، مازندران، آذربایجان غربی و اصفهان از ۱۵ مرداد تاکنون در قالب ۱۳۳ پزشک به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان مناطق محروم خود در شهرستان‌های ایرانشهر، نیمروز، خاش، هیرمند، سرباز، فنوج، نیکشهر، هامون، میرجاوه و مهرستان پرداختند.

وی ارائه خدمات آموزشی به سه هزار و ۸۳۴ نفر، خدمات فرهنگی به ۲ هزار و ۳۷۴ نفر، توزیع ۲ هزار و ۵۹۹ سبد غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، چهار هزار و ۳۲۴ سبد بهداشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال و عرضه سبد آموزشی به چهار هزار و ۴۲ نفر به ارزش افزون بر ۲ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات کاروان سلامت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این مدت ۲۷۳ مخزن آب توسط خیران کاروان‌های سلامت کشور در روستا‌های محروم این استان توزیع شد.

وی اهدای یک دستگاه تصفیه آب به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال، توزیع بسته حمایتی معیشتی به ارزش افزون بر ۱۴ میلیارد ریال، افتتاح یک بانک امانات و تجهیزات پزشکی به ارزش افزون بر یک میلیارد ریال و انجام ۶۵۰ مورد کلرزنی و سم زدایی آب را از دیگر اقدامات ارزشمند اعضای این کاروان‌های سلامت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

راشکی افزود: اعضای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کشور در قالب خدمات حمایتی معیشتی اقدام به ارائه انواع خدمات نظیر توزیع سبد غذاییی و بهداشتی، البسه، فرش، پتو، کپسول گاز، ساخت سرویس‌های بهداشتی و اسباب بازی کردند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی، اهدای کتاب و اجرای برنامه‌های شاد در قالب تئاتر، موسیقی و رقابت‌های ورزشی را از مهمترین اقدامات آموزشی و فرهنگی اعضای کاروان سلامت نذر آب ۲ در روستا‌های محروم سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح ملی نذر آب همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: اقدامات ارزشمند اعضای کاروان سلامت طرح ملی نذر آب در سیستان و بلوچستان همواره در ذهن و دل مردم این دیار ماندگار و دعای خیرآنان بدرقه تلاش گران این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/گ

ویزیت رایگان در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار