مشاور معاون بهداشت گفت: پارسال در کشور با ۱۵ هزار و ۲۹۷ مخاطره مواجه بودیم به طوری که روزانه حدود ۴۰ مخاطره در کشور حادث شد.

برنامه ریزی در راستای مدیریت کاهش خطربلایا درکشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در نشست مدیران کاهش خطر بلایا دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور، با اشاره به ضرورت مدیریت جامع در خصوص کاهش بلایا، گفت: پارسال در کشور با ۱۵ هزار و ۲۹۷ مخاطره مواجه بودیم به طوری که روزانه حدود ۴۰ مخاطره در کشور اتفاق افتاد.

او ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده مخاطرات ثبت شده پارسال شامل ۲۹ مخاطره بوده، که ۶۰ درصد آن مربوط به وقوع سیل، ۲۷ درصد زلزله، ۳ درصد طوفان و ۸ درصد آن مربوط به سایر مخاطرات از جمله رانش زمین، تصادفات، مسمومیت ها، آتش سوزی و... بوده است.

مشاور معاون بهداشت گفت: موقعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به جهت وجود بارگاه پر برکت و ملکوتی امام رضا (ع) و حضور خیل عظیم زائران در طی  سال و به صورت ویژه در مناسبت‌های مذهبی و به صورت خاص در دهه آخر صفر بسیار حائز اهمیت است.
 
مطلق افزود: برنامه ریزی و استراتژی ویژه‌ای را برای این منطقه خواهانیم و نیازمند تخصیص منابع مالی، اعتبارات و نیروی انسانی به صورت خاص به این دانشگاه هستیم.

سید کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشاهدات و بررسی‌های سال‌های اخیر نشان دهنده این مهم می‌باشد که جهان به سمت بلایا پیش می‌رود.

او تصریح کرد: گرم شدن زمین باعث بر هم خوردن نظم آب و هوایی در جهان شده، به طوری که مکرراً شاهد وقوع بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش نشان و ... در نقاط مختلف جهان هستیم.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکید مدیریت حوادث و بلایا بر موضوع  پیشگیری و تقدم آن بر درمان می‌باشد، و  پیشگیری مقدم بر درمان و از نظر هزینه اثر بخشی بسیار مقرون به صرفه است.

انتهای پیام//ح.ن


پیشگیری مقدم بر درمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.