مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : حوزه تعاون در سایه نیست و امروز به یک بخش توانمند در کنار حوزه کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تعاون به عنوان یک حوزه مهم اقتصادی کشور یاد کرد و گفت : در شرایط کنونی تعاونی‌ها می‌توانند به تجارت و اقتصاد کشور کمک بسزایی داشته باشند.

او با بیان اینکه امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک وزارتخانه بزرگ تبدیل شده که بخش تعاون را نیز به خوبی پوشش می‌دهد، گفت : شاید در ابتدای ادغام وزارتخانه‌های تعاون با کار، حوزه تعاون کمتر مورد توجه بود، اما امروز با گذشت چند سال از این ادغام، بخش تعاون نیز جای خود را باز کرده و در سایه نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از وضعیت تعاونی‌های کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: در استان کرمانشاه پنج هزار تعاونی به ثبت رسیده که حدود هزار مورد از این تعاونی‌ها فقط ثبت شده اند و کار دیگری انجام نداده اند.

عزیزی با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها مقطعی ایجاد شده و موضوعیت خود را از دست داده است، گفت: به عنوان مثال برخی تعاونی‌های مسکن بعد از مدتی دیگر فعال نیستند.

او تعداد کنونی تعاونی‌های فعال کرمانشاه را ۳۰۵۰ مورد اعلام کرد که در ۲۳ شاخه مختلف کشاورزی، صنعتی، خدمات، بهداشت و درمان، تعاونی‌های مسکن، تعاونی‌های مرزنشین و... فعالیت دارند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برخی از واحد‌های مهم استان مانند نخ تایر کرد، تعاونی مانیزان، بیمارستان بیستون و... همه در قالب تعاونی فعالیت دارند.

عزیزی جمعیت عضو تعاونی‌های استان را نیز یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برآورد کرد و گفت: اشتغالزایی این تعاونی‌ها نیز حدود ۵۰ هزار نفر است.

او از صادرات ۱۲۱ میلیون دلاری تعاونی‌های استان در سال گذشته هم خبرداد و گفت: تعاونی‌های استان امسال هم در همین حدود صادرات داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

تعاونی‌ها می‌توانند به تجارت و اقتصاد کمک بسزایی داشته باشند

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.