معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۴۱گروه بازرسی بهداشت محیط سیستان و بلوچستان در ماه محرم فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمهدی طباطبائی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ گروه بازرسی بهداشت محیط در ماه‌های محرم و صفر بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، تکایا، ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌های مذهبی زیر پوشش این دانشگاه نظارت دارند.

او اظهار داشت: در ایام محرم و صفر و در راستای تامین سلامت هیات‌های عزاداری در مساجد و تکایا، طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر توزیع موادغذایی سالم و انجام فعالیت‌های آموزشی با حضور بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.

او افزود: در این ایام ۸۲ بازرس بهداشت محیط در قالب ۴۱ تیم بازرسی و آموزشی ۲نفره بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی نظارت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیات‌ها و موکب‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا بویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد، بنابراین اجرای مطلوب دستورالعمل بهداشت‌محیط در مراسم عزاداری محرم، صفر و اربعین ضروریست.

او ادامه داد: هیات‌ها باید توجه کنند از بسته بندی غذا بیش از ۲ ساعت قبل از مصرف خودداری شود و درعین حال از نگهداری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری و در صورت توزیع سبزی و سالاد رعایت مراحل چهارگانه سالم سازی الزامی است.

طباطبایی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و این سامانه تلفنی در تمام ایام سال آماده دریافت پیام‌ها، نظرات، پیشنهادات، اخبار و یا شکایات هموطنان عزیز در خصوص مسائل بهداشت محیطی است.

انتهای پیام/گ

نظارت بر نذورات  ماه محرم در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار