یک متخصص بیماری‌های چشمی به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «بیماری‌های چشمی» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه بیماری‌های چشمی را محمدرضا اکبری  متخصص بیماری‌های چشمی وفوق تخصص استرابیسم(انحراف چشم) داد.

سوال: علت قی کردن، پف و کبودی دائم چشم چیست؟

پاسخ: معمولاً در این موارد ممکن است مجرای اشکی چشم بسته شده باشد که در ابتدا باید چشم توسط پزشک معاینه شود تا درمان را راحت‌تر آغاز کند البته برای درمان ابتدایی از دارو‌ها و پماد‌ها استفاده می‌شود، ولی اگر تا یک سالگی درمان به طور کامل رفع نشود باید جراحی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید: چه عواملی رنگ چشم نوزاد شما را تعیین می کند؟


سوال: علت آبریزش دائمی چشم چیست؟ برای درمان آن باید چه کنیم؟

پاسخ: ممکن است عضلات چشمی عفونت کرده باشند که در صورت مواجه با این مورد باید به پزشک مربوطه مراجعه شود تا درمان آغاز شود و اگر به دلیل علائمی همچون شی خارجی یا ضربه اتفاق افتاده باشد می‌توان برای درمان با استفاده از کمپرس‌های گرم مشکل را رفع کرد اما اگر دوره درمان طول کشید و رفع نشد،در صورت لزوم و با تجویز پزشک جراحی اتفاق می‌افتد.

سوال: دلیل و راه درمان انحراف چشم چیست؟

پاسخ: زمانی که با این مورد مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید؛ متخصص در ابتدا معاینه تنبلی چشم انجام می‌دهد که در صورت حاد نبودن بیماری تنها با تجویز عینک این مشکل رفع خواهد کرد البته این نوع عارضه از لحاظ ارث و ژنتیک هم می‌تواند اتفاق افتاده باشد.

سوال: علت پلک زدن مداوم چشم چیست؟

پاسخ:  در این مورد هم ممکن است عضلات پلک عفونت پیدا کرده باشد که در صورت مواجه با این مشکل فوراً باید به پزشک مراجعه شود تا بررسی‌های  لازم صورت بگیرد.

اگر عفونت باشد، ممکن است علل دیگری همانند استرس یا مشکلاتی از قبیل روحی و روانی دخیل باشند که باید به پزشک مربوطه مراجعه شود و به سرعت درمان صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید:شایع‌ترین علت نابینایی/ وقتی دیابت چشمهایتان را هدف می‌گیرد


سوال: علت و راه درمان مگس پران چیست؟

پاسخ: در این مورد ممکن است شبکیه چشم دچار مشکل شده باشد که باید معاینه و درمان به سرعت انجام شود؛ بعد از بررسی های لازم فرد مبتلا باید مدتی  تحت نظر پزشک قرار بگیرد اما اگر این اختلال به مرور  موجب کاهش دید شود حتماً با خود خطراتی به همراه خواهد داشت که باید جراحی اتفاق بیفتد.

سوال: خال چشم چیست؟

پاسخ: معمولاً خال چشم روی قسمت سفیدی چشم ظاهر می‌شود که گاهی ممکن است مادرزادی و اکتسابی  باشد و با خود خطری هم نداشته باشد، اما اگر با گذشت زمان سایز و شکل آن تغییر کند و بزرگ‌تر شود،حتماً خطراتی را به دنبال  خواهد داشت که باید جراحی و درمان شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
من احساس میکنم وقتی به قیافه آدمی که دور ایستاده را تار میبینم ولی اجسامی که دور تر هست را عادی میبینم و بعضی مواقع فقط بعضبی مواقع در شب اجسام را تار میبینم م ثبت یه روز تار روز بعد عادی ممنون میشم جواب بدید