جان بابایی گفت: یکی از حوزه های پزشکی که در کشور ما مغفول مانده، حوزه توانبخشی است.

سند خدمات توانبخشی به زودی تدوین می شود/ توانبخشی، در کشور ما مغفول مانده است/به گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه توانبخشی، اظهار کرد: برگزاری اجلاس معاونین درمان در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، می تواند باب توجه به حوزه توانبخشی و مسائل و موضوعات درمان که مرتبط به حوزه توانبخشی است را بگشاید.

"رفیده"، تنها بیمارستان توانبخشی کشور

او با بیان اینکه بیمارستان "رفیده"، تنها بیمارستان توانبخشی کشور است، افزود: توانبخشی، یکی از حوزه های پزشکی است که در کشور ما مغفول مانده است. گرچه خدمات توانبخشی به صورت متفرقه ارائه می شود، اما این خدمات به صورت متمرکز بجز مرکز رفیده، ارائه نمی شود.

جان بابایی ادامه داد: زیرساخت لازم در دانشگاه های علوم پزشکی کشور فراهم شده است و امکان سرمایه گذاری در این بخش نیز وجود دارد و با توجه به حمایت های وزیربهداشت و زمینه ای که در شورای عالی بیمه جهت تحت پوشش قرار دادن خدمات این حوزه وجود دارد، امیدواریم که گام به گام بتوانیم از منابع بیمارستانی برای پوشش خدمات توانبخشی استفاده کرده و در گام اول، به بیمارانی که احتیاج به خدمات خیلی ضروری توانبخشی دارند، خدمت رسانی کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت بازدیدهای سرزده از مراکز درمانی، گفت: بازدید از مراکز درمانی به منظور شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها بسیار اهمیت دارد، اما در وهله اول، باید بر پیشگیری از بروز مشکل در بیمارستان ها و مراکز درمانی تاکید شود.

او در پایان گفت: بازنگری بسته های طرح تحول سلامت و جمع آوری پیشنهادات جدید، توزیع نیروی انسانی متخصص، فرآهم آوری اعضا و درمان بیماری ها، سلول درمانی، ملاحظات خدمات ناباروری، تداوم طرح های پیشگیرانه مانند کمپین فشارخون، دندانپزشکی، اعتباربخشی، پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی، استانداردهای خدمت، سطح بندی خدمات و بودجه و وضعیت HIS بیمارستانی، از جمله محورهایی است که در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار