مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور از صدور ضمانت نامه بدون وثیقه برای شرکت‌های تعاونی خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسین نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی گفت: این صندوق برای حمایت از شرکت‌های تعاونی که قادر به تامین وثیقه نیستند، در مجموع امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.


او افزود: بر این اساس تعاونی زنان برای دریافت تسهیلات بانکی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و بقیه تعاونی‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان ضمانت نامه دریافت می‌کنند.


مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور از طراحی سیستم جامع بخش تعاون با هدف شفاف سازی خبر داد و گفت: با راه اندازی آن در آینده، اعضای شرکت‌های تعاونی می‌توانند بر فعالیت اعضای هیات مدیره تعاونی خود نظارت داشته باشند.
حسین نژاد با اشاره به وجود ۹۵ هزار شرکت تعاونی در ایران افزود: هدایت این تعاونی‌ها به سمت تعاونی‌های دانش بنیان و برپایه علم روز دنیا از اولویت‌ها است.


اسعدزاده رییس اتاق تعاون استان هم در این مراسم با تاکید بر تقویت تعاونی‌های خرد تازه تاسیس، نبود سرمایه در گردش، بازاریابی، مالیات، نداشتن وثیقه و وجود قوانین دست و پاگیر را از مشکلات تعاونی‌های خراسان جنوبی برشمرد.


در ادامه از ۱۷ شرکت تعاونی و اتحادیه موفق در بخش‌های صنعت و معدن، مسکن، خدمات و بخش کشاورزی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، نهبندان، سربیشه و سرایان تجلیل شد.


همچنین به صورت ویژه از تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند که در بین شرکت‌های تعاونی مسکن کشور موفق به کسب رتبه برتر شده بود، قدردانی شد.


در حاشیه مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی، نمایشگاهی از تولیدات تعاونی‌های استان دایر شد.


هم اکنون ۹۱۱ تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد که با احتساب تعاونی‌های سهام عدالت ۷۶۷ هزار و بدون آن ۱۲۰ هزار عضو دارند.
انتهای پیام/ب


فعالیت ۹۱۱ تعاونی در خراسان جنوبی

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.