معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار واردات هر گونه مرغ زنده غیرمجاز از مبادی ورودی استان ممنوع است.

واردات هرگونه مرغ زنده غیرمجاز به داخل استان ممنوع استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری، نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان  در  جلسه "ستاد تنظیم بازار استان" که با هدف تنظیم بازار استان در ایام محرم و صفر و برنامه‌ریزی برپایی نمایشگاه پاییزه در محل استانداری برگزار شد. بیان داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در ایام پیک تولید داخلی، واردات مرغ از استان‌های همجوار، محدود شود تا تولیدکنندگان داخل استان متضرر نشوند.

علیرضا نورا ادامه داد: مرغ تولیدی استان در کشتارگاه‌های طیور مرکز و شهرستان‌ها کشتار و به صورت بهداشتی و با اولویت قرار دادن سلامت افراد جامعه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه تنظیم بازار سیستان و بلوچستان افزود: این کارگروه علاوه بر برنامه ریزی برای تامین مایحتاج عمومی، شرایط عرضه و تقاضای کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم را نیز تسهیل می‌کند.

او افزود: در ایام محرم و صفر با توجه به نذورات هیئات مذهبی و همچنین بازگشایی مدارس، حساسیت‌هایی در بحث تامین کالا و لوازم التحریر در بازار به وجود می‌آید لذا با برنامه ریزی انجام شده؛ در تمامی شهرستان‌های استان سهمیه‌ای برای تامین کالا‌های مورد نیاز نذورات هیئات مذهبی در نظر گرفته شده و این اقلام در حال توزیع است.

نورا با اشاره به برپایی نمایشگاه پاییزه، تاکید کرد: اجناس قابل عرضه در نمایشگاه علاوه بر قیمت مناسب، حتما بایستی دارای کیفیت مطلوب و مرغوبیت بالا باشد و بازرسین مربوطه کنترل و نظارت لازم را قبل از ورود این اجناس به غرفه‌ها داشته باشند.

نمایشگاه‌های پاییزه سیستان و بلوچستان در شهرستانهای؛ زاهدان، زابل، ایرانشهر، خاش، سراوان و چابهار برپا می‌شود که این نمایشگاه در زاهدان از تاریخ ۲۳ شهریور به مدت یک هفته دایر خواهد بود و اقلامی شامل کیف، کفش، پوشاک و لوازم التحریر و کالا‌های اساسی از جمله؛ چای، برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت مورد نیاز مردم را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ع

برپایی نمایشگاه‌های پاییزه در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار