العالم در گزارشی ضمن بررسی ابعاد سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به الخلیل، این اقدام را نوعی حرکت هدف‌دار توصیف کرد.

العالم: سفر نتانیاهو به الخلیل برای ترویج راهبرد بیرون راندن فلسطینیان از کرانه باختری بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هتک حرمت حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن با هدف کسب آراء صهیونیست‌های شهرک نشین، در پی ترویج راهبرد این رژیم یعنی بیرون راندن فلسطینیان از کرانه باختری بود.

بنیامین نتانیاهو با حضورش در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی رود اردن به این مسجد هتک حرمت کرد. اقدام نتانیاهو به هتک حرمت حرم ابراهیمی در آستانه انتخابات عمومی انجام شد که قرار است هفدهم سپتامبر برگزار شود. او می‌کوشد با چنین حرکت‌هایی آرای راستگرایان تندرو را به دست آورد.

خبرنگار العالم در گزارشی از کرانه باختری گفت: اسرائیل بار دیگر با مایه گذاشتن از حق فلسطینیان مبارزه تبلیغاتی می‌کند. این حال و روز شهر الخلیل در روز گذشته بود. این شهر کاملا به یک پادگان تبدیل شده بود. نیرو‌های اشغالگر این شهر را محاصره کرده بودند و صد‌ها سرباز به بخش قدیمی الخلیل اعزام شده بودند تا امنیت نتانیاهو را تأمین کنند. نتانیاهو با حضور اهانت‌آمیزش در شهر الخلیل برای خودش در میان (صهیونیست‌های) تندرو تبلیغات انتخاباتی کرد. نتانیاهو قول داد اشغالگران برای همیشه در این شهر بمانند و این را هم خاطر نشان کرد که بخش‌هایی از کرانه باختری را نیز به رژیم اشغالگر ملحق خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: چرا تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به سفر نتانیاهو به الخلیل به صدور بیانیه اکتفا کرد؟


خالد عواوده از نمایندگان الخلیل در مجلس فلسطین گفت: ”جنایت سیاسی جدیدی صورت گرفت و بر جنایت سیاسی سال ۱۹۹۴ میلادی افزوده شد. دیدار نتانیاهو از الخلیل باعث شعله ور شدن منازعه دینی در منطقه خواهد شد.“

خبرنگار گفت گام جدید نتانیاهو در شهر الخلیل در چارچوب یافتن موفقیت با توجه به شکستهاست. این فرد با سخنانش مبنی بر اینکه به ریشه‌های خود بازگشته است، تلاش کرد احساسات راستگرایان اسرائیلی را تحریک کند. او کاملا می‌داند انتخاباتی پیش روست که دشوارترین انتخابات است و همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او نمی‌تواند کابینه دلخواه و مورد نظرش را تشکیل دهد و اگر کابینه فراگیری تشکیل دهد به معنای پایان سیاسی‌اش خواهد بود به همین سبب به دنبال تحریک احساسات اسرائیلی هاست، اما دیگر دیر شده است.

احمد رفیق عوض، تحلیلگر سیاسی گفت: ”دیدار نتانیاهو از الخلیل شاید باعث شود اوضاع در منطقه به شدت متشنج شود.“

خبرنگار در پایان گفت شاید سفر نتانیاهو به شهر الخلیل به امید پیروزی در انتخابات آینده باشد، اما از یک جنبه دیگر او با این کارش یک راهبرد را بیان کرد که تل آویو برای محقق کردن آن تلاش می‌کند. سرفصل این راهبرد نیز آن است که فلسطینیان در این زمین جایی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار