رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام و تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی در دهه نخست محرم در استان اصفهان تشدید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،وحیدرضا خامسی پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: ۷۱ گروه ثابت و سیار با حضور ۳۸ دامپزشک، ۷۲ بازرس بهداشتی و ۲۳ ناظر ذبح شرعی به منظور ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران بر ذبح دام در دهه نخست ماه محرم و بویژه تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کنند.

وحیدرضا خامسی پور با بیان اینکه شهروندان باید دام خود را از مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند افزود: امسال اکیپ‌های سیار دامپزشکی اصفهان در حسینیه ها، تکایا و مساجد وظیفه نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های نذری را به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو حضور دارند.

او گفت: شهروندان و مسئولان هیات‌های مذهبی باید گوشت قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال و در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری وسپس برای طبخ غذا استفاده کنند.

انتهای پیام/م

 

نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام و تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار