در اولین جمعه ماه محرم مادران و کودکان سراسر استان مرکزی جمع شدند تا یاد واقعه کربلا را زنده نگه دارند.

به سوگ نشستن مادران استان مرکزی همزمان با سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گردهمایی بزرگ شیرخوارگان حسینی، همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، هر ساله در تمام کشور برگزار می‌شود در استان مرکزی نیز با حضور مادران و کودکان خردسالشان، یاد و خاطر کودکان و شیر خوارگان واقعه‌ی تلخ کربلا را زنده نگه داشتند و هدف از برگزاری این مراسم، ترویج و بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسلی انقلابی و مکتبی است.

در این مراسم که امروز ۱۵ شهریور ماه در مصلی، حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی برگزار شد، مادران شیعه و عاشقان سید الشهدا کودکان خود را با لباس سفید، سبز و سربند حضرت علی اصغر بر سر دستان خود نگه داشتند و اشک ریختند.
در این گردهمایی مداحان به بیان ظلم و ستم روا شده به کودک شش ماهه امام حسین پرداختند و مادران نیز به سوگ علی اصغر گریستند.

مادران عاشورایی با حضور در این مراسم یاد مظلومیت کودک شش ماهه امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند و با نوای لالایی خود که برای کودکانشان میخواندند مظلومیت شهیدان کربلا را یادآور شدند.

گفتنی است عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسمات مذهبی کهن در ایران بوده است. مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی طی دهه اخیر تشکیل شد و این آئین هم اکنون در هفت کشور اسلامی در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

سوگواری مادران استان مرکزی برای طفل شش ماهه امام حسین(ع)

برچسب ها: کربلا ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.