با حضور رئیس سازمان مدیریت کشور پنج دستگاه خودروی آتش نشانی شهر اراک با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان رونمایی شد.

نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در دولت سیزدهم در همه شهر‌ها، مراکز استان‌ها و روستا‌ها اقدامات بزرگی انجام شده که در طول دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است. 

او ادامه داد: شهرستان اراک به عنوان مرکز استان یکی از شهر‌های راهبردی است که وجود صنایع بزرگ متعدد اهمیت این استان را دو چندان کرده است؛ لذا در این زمینه اقدامات زیادی برای آمادگی و مقابله در زمینه بحران صورت گرفته است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از موارد بحران را حریق برشمرد و گفت: اگر مقابله با حریق به موقع صورت نگیرد خسارات زیادی ایجاد خواهد شد به همین دلیل پنج دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به تجهیزات روز با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان تهیه شده است.

نامی عنوان کرد: در حال حاضر در مرکز استان مرکزی کمبود یک نردبان آتش نشانی وجود دارد که سفارش این نردبان هم انجام شده است. 

استاندار مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به رونمایی خودروی مدیریت فرماندهی امداد و نجات حلال احمر نیز گفت: مجموعه دستگاه‌های امدادی فعال در امر بحران باید تجهیزات خود را به روز کنند تا سطح آمادگی افزایش یابد. 

مخلص‌الائمه افزود: سازمان هلال احمر استان مرکزی خودروی فرماندهی خود را برای مدیریت بحران تهیه و با کمک منابع هلال احمر کشور آن را تجهیز کرده که این خودرو امکان حضور در مناطق خاص و هدایت برنامه‌های عملیاتی و امدادی هلال احمر را به صورت متمرکز دارد. 

شهرجردی مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی گفت: برای تهیه این خودرو شش میلیارد اعتبار هزینه شده و تجهیز آن نیز تاکنون دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده و برای بهره برداری و تجهیز کامل دو میلیارد دیگر اعتبار احتیاج است.

برچسب ها: آتش نشانی ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۹ تير ۱۴۰۳
نردبان بلند و تشک نجات خریداری کنید