رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: تلاش می‌کنیم تا عمده دارایی خود را به سرمایه‌های اولیه برای استارت‌آپ‌ها اختصاص دهیم.

ایجاد 180 مرکز نوآوری در کشور/ اولویت ما تامین منابع اولیه صندوق‌های حمایتی استاسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای توسعه مراکز نوآوری اظهار کرد: تعداد مراکز نوآوری که در حدود ۵ سال اخیر در کشور ایجاد شده به بیش از ۱۸۰ مرکز نوآوری و مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هزار متر افزایش پیدا کرده است.

او تأکید کرد: رویکرد محوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایجاد مراکز نوآوری و پرداختن به امور عمرانی و ایجاد زیرساخت از صفر در زمین‌های خالی نبود بلکه توانستیم با بهسازی و نوسازی پهنه‌های صنعتی متروکه در شهر‌های مختلف کشور یا فضا‌هایی از دانشگاه‌ها که به واسطه کمبود دانشجو بلااستفاده مانده بود به فضای مورد نیاز خود بیافزاییم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر کاهش درآمد‌های کشور برای اختصاص به اعتبارات عمرانی گفت: این حجم از بهسازی و نوسازی و ایجاد مراکز نوآوری در ۵ سال اخیر یکی از مهمترین اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که بستر مناسبی برای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه استعداد‌های برتر نخبگان و فناوران جوان کشور مهیا کرده است.


بیشتر بخوانید: دانشجویان از تفکر استخدام در ادارات دولتی خارج شده‌اند


قادری فر ادامه داد: امروزه ما در جای جای کشور مراکز نوآوری و محل‌های کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان را هدف‌گذاری و افتتاح کرده‌ایم،  اگر بنا بود اقدام به ساخت و ساز پایه‌ای برای ایجاد این مراکز کنیم نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کردیم، اما اغلب این مراکز با هزینه بسیار محدود و در حد ۵۰۰ میلیون تومان یا یک میلیارد تومان بازسازی یا آماده شده‌اند.

او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا عمده دارایی خود را به سرمایه‌های اولیه برای استارت‌آپ‌ها اختصاص دهیم و اغلب آن‌ها برای شروع نیاز به سرمایه‌گذاری دارند پس ما هم از رویکرد‌های زیرساختی به سمت رویکرد‌های حمایت‌های فناورانه تغییر مسیر دهیم؛ این راهکار تا به امروز روش موفقی بوده و به الگویی برای منطقه آسیای جنوب غربی و منطقه منا تبدیل شده است.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تزریق منابع اولیه به صندوق‌های پژوهش و فناوری یکی از اصلی‌ترین وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که کمک می‌کند صندوق‌ها آمادگی لازم را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

قادری فر با اشاره به اینکه امیدوار هستیم به عنوان بزرگترین قطب استارت‌آپی در غرب آسیا درخشش روز افزون داشته باشیم، تأکید کرد: هیچ مشکلی برای تأمین سرمایه شروع کسب و کار و شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم دغدغه اصلی ما ایده‌های مناسب  برای این ایده‌ها است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار