«لری کودلو» پیش‌بینی کرد حصول توافق تجاری میان آمریکا و چین به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

مشاور اقتصادی کاخ‌سفید: دست یافتن به توافق با چین ممکن است سال‌ها به طول بیانجامدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «لری کودلو» (Larry Kudlow)، مشاور اقتصادی کاخ سفید هشدار داد دستیابی به توافق میان آمریکا و چین در مذاکرات تجاری دو کشور ممکن است سال‌ها زمان ببرد.

کودلو همچنین اعلام کرد آمریکا امیدوار است در "کوتاه مدت" شاهد نتایج مذاکرات تجاری با چین باشد که پیش بینی می‌شود در ماه سپتامبر و اکتبر برگزار شود.

گفت‌وگو‌های تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان ۱۸ ماه پیش آغاز شد. به گفته مشاور اقتصادی کاخ سفید، این مذاکرات به لحاظ اهمیت پیش‌بینی می‌شد در بازه زمانی محدودی صورت گیرد.

کودلو در گفت‌وگو با خبرنگاران مقابل کاخ سفید گفت: "من فکر نمی‌کنم برای دستیابی به توافقی با این اهمیت و بُعد جهانی، ۱۸ ماه زمانی بسیار طولانی باشد".

وی افزود: "موضوعات پیرامون این مذاکرات بسیار زیاد است و ما نباید اشتباه کنیم. بنابراین اگر قرار است یک دهه هم طول بکشد، مشکلی نیست".

کودلو با تأیید این موضوع که گفت‌گو‌های تجاری در سطح وزرا میان نمایندگان آمریکا و چین اوایل ماه اکتبر برگزار می‌شود، احتمال پیشرفت احتمالی در مذاکرات یا برنامه زمانی برای امضای توافقنامه میان دو کشور را رد کرد.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به دوره‌ای که واشنگتن، پکن را به سرپیچی از تعهداتش در چارچوب مذاکرات متهم کرد و از افزایش تعرفه‌های گمرگی بر کالا‌های وارداتی از چین خبر داد، گفت: "ما دوست داریم به روابطی که در ماه مه با چین داشتیم، بازگردیم، اما نمی‌دانم که آیا این مسئله امکان‌پذیر است یا خیر".

کودلو پیشتر نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد هیچ تاریخ مشخصی برای مذاکرات ماه اکتبر تعیین نشده است.

وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد مذاکرات تجاری در بالاترین سطح اوایل اکتبر در واشنگتن برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیست و سوم اوت تصمیم گرفت تعرفه‌های گمرکی بر ۵۵۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی از چین را پنج درصد دیگر افزایش دهد. این اقدام در پاسخ به تصمیم پکن برای اعمال تعرفه‌های تنبیهی بر ۷۵ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از آمریکا صورت گرفت.

قرار است واشنگتن از پانزدهم دسامبر بر روی کالا‌های وارداتی از چین ۱۵ درصد مالیات اعمال کند که به طور ویژه فناوری‌های پیشرفته از جمله گوشی‌های تلفن هوشمند، لپ تاپ و تجهیزات رایانه‌ای برای بازی‌های ویدیویی را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار