کمیته محیط زیست و مشارکت مردمی تالاب میقان در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کمیته محیط زیست و مشارکت مردمی تالاب میقان بر حضور اعضاء و ادارت مربوطه دراداره کل محیط زیست استان مرکزی در اراک برگزار شد.

تالاب کویری میقان اراک از جمله تالاب‌های مهم ایران است که در استان مرکزی و در شمال شرقی شهر اراک قرار گرفته و به عنوان یکی از زیست بوم‌های مهم کشور و مأمن پرندگان مهاجر، مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و گردشگری است.

این تالاب با وسعت حدود ۲۵هزار هکتار شامل دریاچه با سه جزیره در وسط، قسمت کویری و دشت‌های اطراف دارای ویژگی‌های بوم‌شناسی خاصی است و سالانه تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را در خود جای می‌دهد که در میان آن‌ها بعضی از گونه‌های نادر دیده می‌شود.

به علت جمعیت بالای درنا در تالاب نسبت به زیستگاه‌های دیگر کشور، این تالاب اهمیت بیشتری پیدا کرده و از نظر گردشگری، یکی از مراکز مهم طبیعت گردی و پرنده نگری کشور محسوب می‌شود.

همچنین جلسه پیگیری مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک با حضور زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، مهندس مجیدی مدیرعامل شرکت ایرالکو، رئیس و کارشناسان شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ه در حوزه عمرانی استانداری برگزار شد.

در این جلسه راهکار‌های اجرایی شدن آزمایشات دوره‌ای از کارکنان شرکت ایرالکو بعنوان مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

کمیته محیط زیست و مشارکت مردمی تالاب میقان در اراک برگزار شد

برچسب ها: محیط زیست ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.