معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با اعتماد به جوانان و سرمایه گذاری در صنایع کوچک، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر خواهیم بود.

مجید علیخواه معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با شناسایی پتانسیل‌های هر منطقه و سرمایه گذاری‌های خرد و سپردن کار به جوانان می‌توان کار‌های بزرگی کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر یکی از پروژه‌هایی که مرکز دنبال می‌کند طرح یک روستا، یک محصول است؛ در این طرح پتانسیل‌های هر روستا شناسایی و بر اساس آن برنامه‌های آموزشی از قبیل نحوه کاشت، برداشت، بسته بندی، صنایع تبدیلی و صادرات یک محصول طراحی می‌شود؛ هدف از اجرای چنین طرح هایی، ماندن روستایی‌ها در روستا و جلوگیری از حاشیه نشینی آن‌ها در حاشیه کلان شهرها است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز یکی از درآمد‌های اصلی کشور‌ها تولید و فروش علم است، گفت: یکی از فرصت‌هایی که تحریم ایجاد کرد، نزدیک شدن صنعت و دانشگاه به یکدیگر بود؛ در حال حاضر تفاهم‌های خوبی با دانشگاه صورت گرفته است.

علیخواه با بیان اینکه حدود ۹۴ درصد صنایع استان در حال حاضر، صنایع کوچک هستند، افزود: استان ما در ارائه خدمات نرم افزاری به واحد‌های صنعتی در رتبه اول کشور با فاصله زیاد از سایر استان‌ها قرار دارد.

او تصریح کرد: وظیفه معاونت صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی آموزش در صنعت، الگوبرداری از واحد‌های صنعتی موفق، نیاز سنجی آموزشی، برگزاری تور‌های صنعتی، ارتباط ایده با تولید و صنعتی سازی آن ها، رفع نیاز‌های فناورانه، گنجاندن محصولات جدید به سبد کالای واحد‌ها و خدماتی از این قبیل است.

انتهای پیام// م. پ

 

سهم ۹۴ درصدی صنایع کوچک در صنعت استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.