۲۰ درصد تولید گوجه فرنگی بوشهر فرآوری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: سه کارخانه فرآوری محصول گوجه در استان فعال است که سالانه ۲۰ درصد تولید گوجه فرنگی استان بوشهر را فرآوری می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در نشست کارگروه تخصصی محصولات کشاورزی استان بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان، تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی برای کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است.

سعید زرین فر افزود: کشت این محصول در مدت از مرداد تا آبان در اراضی کشت و برداشت آن نیز از اواسط آبان آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

او ادامه داد: با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی این استان به ویژه گوجه فرنگی راه اندازی بازارچه‌های صادراتی در کشور‌های همسایه از جمله روسیه، قطر، پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه پیگیری‌هایی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید شود.

زرین فر افزود: سال زراعی گذشته نیز۱۳۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

او گفت: علاوه بر پیش بینی خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان با مشارکت تعاون روستایی، فعال شدن تشکل‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل این محصول در زمان برداشت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

بازارچه‌های صادراتی برای عرضه محصولات کشاورزی بوشهر در کشورهای منطقه ایجاد می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.