مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات استان پیش بینی کرد امسال حدود ۴۰۰۰ تن خرما در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۷۰۲ هکتار نخیلات در استان، گفت : ۳۹۰ هکتار از این نخیلات بارور بوده و مابقی نهال هستند و هنوز به مرحله باورری نرسیده‌اند.

او با بیان اینکه تمام نخیلات استان در شهرستان قصرشیرین متمرکز هستند، گفت : پرورش خرما در این شهرستان قدمت دیرینه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد نخیلات استان را حدود ۱۰ تن در هکتار عنوان و گفت: امسال تولید خرما در نخیلات استان به ۴۰۰۰ تُن برسد.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات قصرشیرین، گفت: برداشت خرما در این شهرستان تا ۲۰ مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارقام خرمای قصرشیرین را شامل زاهدی، اشرسی، ازرق، خضراوی، جعفری، کبکاب، پیاروم، برحی و دیری عنوان کرد و افزود: رقم ازرق تنها رقم خرمای نرم تولیدی از نخیلات استان کرمانشاه است.

او افزود: رقم "اشرسی" تولیدی در استان نیز یکی از باکیفیت‌ترین ارقام خرمای تولیدی در کشور است که این رقم از خرما تنها در شهرستان قصرشیرین وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۴۰۰۰ تن خرما تولید می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.