رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقادهای همیشگی خود از رسانه‌های این کشور این بار نیویورک‌تایمز را هدف حمله لفظی خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت نیویورک تایمز شکست خورده در مقاله‌ای به قلم پادوی اوباما پیتر بیکر (که عاشقانه کتاب اوباما را نوشته) آورده است، رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرده است توفان به آلاباما هم می‌رسد. این درست نیست من خیلی زودتر گفته بودم ممکن است توفان حتی به آلاباما صدمه بزند.

در ادامه این توییت آمده است: این خیلی فرق دارد. رسانه جعلی. من نمی‌خواهم به این مقاله مضحک بیشتر از این اشاره کنم، اما رسانه‌های مردد جریان اصلی دست بردار نیستند. آن‌ها همیشه باید آخرین حرف را بزنند حتی اگر بدانند که فریب خورده‌اند و مردم را فریب می‌دهند. مردم می‌دانند این رسانه‌ها فاسد هستند.

روز پنجشنبه ترامپ در نشستی در کاخ سفید میان او و کوین مک آلینان، وزیر امنیت میهن، نمودار‌هایی به تاریخ ۲۹ و ۳۰ آگوست را نشان داد که به گفته او آلاباما ۵ تا ۲۰ درصد در معرض توفان دوریان قرار می‌گیرد.

ترامپ اخیرا با نشان دادن نقشه‌ای دستکاری شده تلاش کرد تا ابعاد و شدت توفان دوریان را به نحوی توضیح داده تا توجیهی برای ادعا‌های توئیتری او باشد. به نوشته هیل، طی اقدامی عجیب ظاهرا فردی با استفاده از ماژیک، یک منحنی به مسیر حرکت توفان دوریان افزوده و ایالت آلاباما را نیز بر ناحیه تحت آسیب توفان اضافه کرده بود. منحنی اضافه شده به نقشه که به صورت ساده و ناشیانه رسم شده بود، موجب واکنش‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی شده و در خصوص اینکه آیا خود او این کار را کرده و یا یکی از افرادش پشت این موضوع است، گمانه‌زنی‌هایی شده است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در توئیتر خود مدعی شد ایالت آلاباما نیز در معرض خطر توفان دوریان قرار دارد و موجب ترس در میان مردم این منطقه شد. اندکی بعد سرویس ملی هواشناسی آمریکا در بیرمنگام در پیامی توئیتری نوشت: آلاباما هیچ آسیبی از دوریان نخواهد دید. تکرار می‌کنیم، هیچ اثری از دوریان در آلاباما نخواهد بود. با این حال ترامپ در توئیت‌های دیگری به تکرار ادعا‌های خود ادامه داد و با استناد به مدل‌های خاص هواشناسی گفت آلاباما متاثر از توفان دوریان خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید نیز با دفاع از ادعا‌های ترامپ گفت اظهارات او درباره توفان دوریان براساس تازه‌ترین خبر‌ها از رصد توفان بوده است. رئیس جمهور آمریکا در مراسم اهدای مدل آزادی در کاخ سفید از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این ادعا خودداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار