در پی ورود توفان «دوریان» به سواحل کانادا، برق بیش از ۳۷۵ هزار کانادایی در ایالت «نوا اسکوشیا» قطع شد.

قطع برق بیش از ۳۷۵ هزار کانادایی در پی ورود توفان «دوریان» به سواحل این کشوربه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، به دنبال ورود توفان دوریان به برخی ایالات شرقی و جنوب شرقی کانادا، برق بیش از ۳۷۵ هزار کانادایی در ایالت «نوا اسکوشیا» قطع شد.

خبرگزاری گلوبال نیوز کانادا گزارش داد، عصر روز شنبه با ورود توفان دوریان به برخی از شهر‌ها و ایالات ساحلی شرق کانادا، برق بیش از ۶۴ هزار خانوار و مشاغل و سازمان‌ها تحت تاثیر توفان قطع شد. مناطق جنوبی ایالت ساحلی نوا اسکوشیا بیش از هر بخش دیگری تحت تاثیر توفان قرار گرفته و خسارات گسترده‌ای را متحمل شده است.

تاکنون گزارشی از شمار مصدومان یا تلفات این توفان در کانادا منتشر نشده است.

توفان دوریان پیش از آنکه وارد کانادا شود، با سرعت ۱۴۱ کیلومتر در ساعت، مسیری طولانی را از آمریکا به سمت کانادا طی کرد. دوریان از ایالت کارولینای شمالی، جنوبی و ایالت ویرجینیا عبور کرد که باعث قطع برق بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق شد.

دوریان هفته گذشته در قالب یک توفان درجه ۵ وارد ایالت باهاما آمریکا شد و ضمن تخریب ۱۳۰ هزار خانه، دستکم ۴۳ کشته بر جای گذاشت. در حال حاضر حدود ۷۰ هزار نفر در این ایالت به کمک‌های فوری نیازمندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار