مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار، گفت: همزمان با روز تاسوعا و عاشورای حسینی آئین تعزیه خوانی در روستای ده زیار کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هوشنگ انکوتی مسئول هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار گفت: بازسازی واقعه عاشورا با حضور بیش از ۲۵۰ هنرمند تعزیه خوان در ده زیار کرمان انجام می‌شود.

انکوتی بیان داشت: در دهمین روز از ماه محرم همزمان با روز عاشورای حسینی واقعه عاشورا در روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان بازسازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه این مراسم به همت هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود گفت: حدود ۱۰۰ زن نیز در بازسازی واقعه عاشورا در ده زیار ایفای نقش دارند.

مسئول هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار با بیان اینکه کار تمرین مراسم تعزیه خوانی در ده زیار از حدود دو ماه پیش آغاز شده است افزود: این مراسم همه ساله بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل گلزار شهدای روستای ده زیار در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع بازسازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار تا پایان دهه اول ماه محرم حدود ۱۰ مجلس تعزیه در نقاط مختلف اجرا می‌کند افزود: ظهر روز تاسوعا نیز مجلس تعزیه حضرت عباس (ع) در گلزار شهدای ده زیار شبیه خوانی می‌شود.

انکوتی با بیان اینکه پیش بینی حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم برای تماشای بازسازی واقعه عاشورا در ده زیار شده است گفت: از عموم مردم برای برگزاری هر چه باشکوه تر این آئین معنوی در ده زیار دعوت بعمل می‌آید.

او افزود: سایر مراسم عزاداری در روستای ده زیار نیز از صبح تاسوعا و عاشورای حسینی با قرائت زیارت عاشورا از ساعت ۶ صبح تا حرکت دسته جات عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف نهار در سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) برگزار و سپس با راه اندازی کاروان مراسم تعزیه خوانی در گلزار شهدا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی

برگزاری مجلس تعزیه  بعد از ظهر عاشورا در ده زیار

برچسب ها: تئاتر ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار