معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در ایام محرم ۲ هزار و ۲۱۰ نفر مامور امنیت عزاداران حسینی را تامین می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سرهنگ شجاعی معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت:  ۷۰۰ تیم گشت پلیس در ایام محرم بویژه روز‌های تاسوعا و عاشورا با فعالیت ۲ هزار و ۲۱۰ نفر مامور، نظم و امنیت عزاداران حسینی را در خراسان جنوبی تامین می‌کنند.

او با بیان اینکه در نقاط برگزاری مراسم عزاداری، پایگاه‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس نیز پیش‌بینی شده است.  افزود: علاوه بر این، ایجاد امنیت منازل و خودرو‌های عزاداران به منزله تمرکز عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مساجد و تکایا از جمله برنامه‌های اولویت دار پلیس در این ایام پیش‌بینی شده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع)، همیاران پلیس محرم در بیش از ۶۲ هیات مرکز استان با پلیس همکاری خواهند داشت.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: پلیس همیار  محرم در هیات‌های مذهبی مسئولیت نظم‌بخشی در معابر و مکان‌های عزاداری را برعهده دارد که انتظار می‌رود مردم و عزاداران نیز با آنها همکاری کنند.

او ادامه داد:هماهنگی و تعامل با کلانتری‌های محل برای جلوگیری از ترافیک در معابر در زمان حرکت دسته‌های عزاداری، هماهنگی در استقرار ایستگاه‌های صلواتی، ارتباط مستمر با پلیس و اعلام موارد تخلف از دیگر وظایف پلیس همیار محرم در هیات‌های مذهبی دانست.

 سرهنگ شجاعی  تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا در هیات‌ها فعال خواهند بود. 

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت:امنیت اجتماعی در ماه محرم یکی از خواسته‌های به حق مردم است و پلیس نیز به عنوان خادمان امنیت آن را در دستور ویژه کار خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ ی

فعالیت ۷۰۰ تیم گشت پلیس در تاسوعا و عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.